هلاکت 200 عضو طالبان در ولایت ننگرهار در پی اجرای عملیات نیروهای امنیتی
(last modified Wed, 15 Aug 2018 12:30:20 GMT )
اسد 24, 1397 17:00 Asia/Kabul
  • هلاکت 200 عضو طالبان در ولایت ننگرهار در پی اجرای عملیات نیروهای امنیتی

مسوولان در ولایت ننگرهار میگویند عملیات ولسوالی بټی کوټ با کشته شدن 200 طالب به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار میگوید از سه ماه قبل عملیات تصفیه ای بر علیه گروه طالبان و افراد مسلح غیر مسوول در تمامی ساحات مربوط به ولسوالی بټی کوټ که در تصرف گروه طالبان قرار داشت اغاز شده است که این عملیات با کشته ومجروح شدن 200 طالب مسلح مخالف به پایان رسیده است.

سخنگوی والی ننگرهار افزود، در جریان این عملیات ده ها تن دیگر از طالبان مسلح دست از جنگ برداشته و به نیروهای دولتی تسلیم شده و چندین مراکزتجمع و محلات نگهداری سلاح ومهمات آنها نیز تحریب واز بین رفته است .

سخنگوی والی ننگرهار ګفت، چندین قریه بزرگ در ولسوالی یاد شده و همچنان هزاران هکتار زمین دولتی که در تصرف گروه طالبان قرار داشت نیز از تسلط آنها خارج شده است.

به ګفته موصوف در جریان این عملیات باشندگان مناطق مختلف ولسوالی بټی کوټ بر علیه طالبان به قیام مسلحانه پرداختند که مورد حمایت نیروهای امنیتی قرار ګرفتند ودر حال حاضر امنیت بیشتر مناطق تصرف شده از سوی آنان تامین شده است.

 سخنگوی والی ننگرهار در مورد تلفات وخسارات وارده به افراد ملکی ونیروهای امنیتی معلوماتی ارایه نکرد.

 ولسوالی بټی کوټ در بیست کیلومتری شرق شهر جلال اباد و در امتداد جاده جلال اباد- تورخم موقعیت دارد و یکی از مناطق ناامن در این ولایت شمرده میشد که بیشتر اراضی ان در تصرف طالبان قرار داشت.