رد ادعای افغانستان در درمان زخمی های اعضای گروه طالبان از سوی پاکستان
(last modified Sat, 18 Aug 2018 10:27:46 GMT )
اسد 27, 1397 14:57 Asia/Kabul
  • رد ادعای افغانستان در درمان زخمی های اعضای گروه طالبان از سوی پاکستان

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، ادعای رییس جمهوری افغانستان مبنی بر درمان زخمی های اعضای گروه طالبان در بیمارستان های پاکستان را رد کرد.

به گزارش  ایرنا،« محمد فیصل»  روز شنبه با انتشار بیانیه ای  ادعای ' محمد اشرف غنی' مبنی بر درمان زخمی های اعضای گروه طالبان در پاکستان را بی اساس و مخرب خواند و گفت ،  کابل هیچ گونه اطلاعات یا شواهدی در خصوص ارتباط درگیریهای شهر غزنی در شرق افغانستان با پاکستان در اختیار ندارد .

 رییس جمهوری افغانستان روز جمعه در سفر به شهر غزنی در جمع  خبرنگاران و مردم  این شهر مدعی شد ، پاکستان  زخمی های طالبان را در بیمارستان های این کشور درمان می کند .

اشرف غنی   از ژنرال قمر جاوید با جوا  " فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان  خواست در باره درمان زخمی های اعضای گروه  طالبان در درگیریهای شهر غزنی با نیروهای  ارتش افغانستان  پاسخ دهد.

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان نیز ادعای اشرف غنی  مبنی بر حمایت  پاکستان از طالبان در حمله به شهر غزنی را رد کرد و گفت،  این کشور از گروههای  تروریستی در خاک افغانستان پشتیبانی نمی کند.

در درگیری های چند روز گذشته نیروهای ارتش و امنیتی افغان با گروه طالبان در شهر غزنی مرکز ولایت غزنی صدها نفراز نیروهای طرفین و غیر نظامیان کشته و زخمی شده اند.

نیروهای ارتش و امنیتی افغانستان روز سه شنبه گذشته شهر غزنی مرکز ولایت غزنی را ازاعضای گروه طالبان پاکسازی کردند .

 

کلیدواژه