تکذیب واگذاری سپردن جنگ به بخش خصوصی آمریکا از سوی افغانستان
(last modified Tue, 21 Aug 2018 03:44:31 GMT )
اسد 30, 1397 08:14 Asia/Kabul
  •  تکذیب واگذاری سپردن جنگ  به بخش خصوصی آمریکا از سوی افغانستان

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت:گزارش های منتشر شده مبنی بر واگذاری اداره جنگ به شرکت امنیتی آمریکایی - صهیونیستی موسوم به" بلک واتر "را  نادرست خواند .

به گزارش ایرنا ، «هارون چخانسوری»  عصر امروز دوشنبه در گفت و  گو با  خبرنگاران در کابل سخن می گفت، افزود گزارش هایی که در رسانه های افغانستان  در باره  ابراز تمایل دولت آمریکا به واگذاری اداره جنگ افغانستان به  شرکت امنیتی "بلک واتر " منتشر شده است از توطئه های دشمنان افغانستان برشمرد.

 پیشتر فرینس ایرک  مؤسس  شرکت آمریکایی وصهیونیستی  بلک واتر پس ازنشست بروکسل  درباره افغانستان پیشنهاد کرد، شماری از نیروهای این شرکت جایگزین نظامیان آمریکایی در افغانستان شوند . 

پس ازآن ،مجلس سنا افغانستان با پیشنهاد شرکت امنیتی  بلک‌واتر برای حضور در این کشور به بهانه امنیت مخالفت  و تاکید کرد تجربه نشان داده  برقراری صلح و امنیت  از راه نظامی و ادامه جنگ امکان پذیر نیست  و حضور مزدوران  این شرکت  در افغانستان به ناامنی در این کشور دامن می زند.

پیش ازاین نیز حامد کرزی رییس جمهوری سابق افغانستان هشدار داده بود درصورتی که آمریکا ، جنگ افغانستان رابه شرکت بلک واتر واگذار کند،پیامدهای خطرناکی برای این کشور به دنبال خواهد داشت.

تجارب خصوصی کردن جنگ در بسیاری از کشورهای جهان از جمله عراق پیامدهای ناگواری داشته است.

 شرکت آمریکایی - صهیونیستی بلک واتر در زمان جنگ عراق  جنایات زیادی در این کشور مرتکب شدند که هزاران نفر ازانسان های بی گناه را قتل عام کردند .

 

کلیدواژه