سنبله 01, 1397 14:39 Asia/Kabul
  •  بی‌اعتنایی کمیسیون انتخابات به خواسته‌های احزاب سیاسی افغانستان

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد: خواسته‌های رهبران احزاب سیاسی نمی‌تواند مانع برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور شود.

به گزارش رادیو دری به نقل از تسنیم ، اخیرا شماری از رهبران احزاب سیاسی هشدار دادند که اگر کمیسیون انتخابات خواسته‌های این احزاب برای اصلاح نظام انتخاباتی را نادیده بگیرد آنها نیز از برگزاری انتخابات پارلمانی دربیستم اکتبر جلوگیری خواهند کرد.

«عطامحمد نور» رئیس اجرایی حزب جمعیت  اسلامی افغانستان روز گذشته به خبرنگاران گفت اگر کمیسیون انتخابات از فناوری بیومتریک Biometric (روش نوین تشخیص هویت)  در انتخابات استفاده نکند، احزاب سیاسی نیز انتخابات پارلمانی این کشور را تحریم خواهند کرد.

کمیسیون انتخابات افغانستان در واکنش به آن اعلام کرد خواسته‌های انتخاباتی احزاب سیاسی نظر شخصی افراد است.

«عبدالعزیز ابراهیمی» معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان گفت این کمیسیون روند انتخابات را صرف نظر از خواسته‌های احزاب سیاسی بر اساس جدول زمانبدی که از قبل تعیین شده است به پیش خواهد برد.

وی خاطرنشان کرد که زمان بسیاری به برگزاری انتخابات پارلمانی باقی نمانده است به همین دلیل اعمال اصلاحات در نظام انتخاباتی ممکن نیست .

این در حالی است که حدود  دو ماه به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی باقی مانده است و از نظر دولت افغانستان تاریخ برگزاری انتخابات تغییر ناپذیر است.