سنبله 19, 1397 18:20 Asia/Kabul
  •  درخواست سازمان ملل از جامعه جهانی برای کمک به آوارگان افغان

کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، از جامعه جهانی خواست به تعهدات خود در قبال آوارگان افغان عمل کند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛«فیلیپو گراندی»، کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز دوشنبه در نشستی خبری در ژنو گفت، افغانستان، اینک بیش از هر زمان دیگری به حمایت جامعه جهانی نیاز دارد زیرا یک میلیون و 900 هزار آواره در داخل این کشور به شدت به کمک های بشر دوستانه نیازمند هستند.

فیلیپو گراندی افزود، باید شرایط لازم برای بازگشت داوطلبانه آوارگان افغان از کشورهای همسایه به کشورشان فراهم شود.

کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های آمریکایی، کمک های خود به پناهندگان افغان را کاهش نداده است.

«مارک لوکوک»، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نیز که در این نشست خبری حضور داشت افزود، خشونت رو به افزایش و خشکسالی، بر صدها هزار خانواده در افغانستان اثر گذاشته است.

مارک لوکوک اظهار کرد، به منظور بدست آمدن صلح و امنیت در افغانستان، باید با ارائه کمک های بین المللی از این کشور حمایت کرد.

به اعتقاد اکثریت مردم و مسئولان افغانستان، حضور نظامی آمریکا از سال 2001 درافغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر به همراه سایر کشورهای عضو ناتو، تا کنون هیچ دستاوردی جز کشتارهزاران غیرنظامی و تخریب زیرساخت های افغانستان نداشته و آوارگی و ناامنی ها روز به روز در این کشور افزایش یافته است.

 

کلیدواژه