تعیین تیم مذاکره کننده برای گفت‌گوهای مستقیم با طالبان توسط رئیس جمهور افغانستان
(last modified Thu, 18 Oct 2018 09:12:39 GMT )
میزان 26, 1397 13:42 Asia/Kabul
  • تعیین تیم مذاکره کننده برای گفت‌گوهای مستقیم با طالبان توسط رئیس جمهور افغانستان

شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد، اشرف غنی برای تعیین تیم مذاکره کننده دولت با طالبان با شماری از رهبران سیاسی و جهادی این کشور رایزنی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه تلاش‌های صلح و تماس‌های مکرر با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر، رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان از تعیین تیم مذاکره کننده دولت  توسط اشرف غنی خبر داد.

«اکرم خپلواک» افزود: رئیس جمهور افغانستان تلاش می‌کند تیمی را تعیین کند تا بتواند منافع دولت و مردم این کشور در مذاکره با گروه طالبان را تامین کند.

«کریم خلیلی» رئیس شورای عالی صلح افغانستان نیز با تاکید به اینکه افغانستان مالک اصلی روند صلح است، ابراز امیدواری کرد؛ تماس‌های سایر کشورها با طالبان زمینه ساز مذاکرات مستقیم برای دولت افغانستان شود.

روسیه نیز تلاش دارد تا از طریق نشست صلح مسکو زمینه مذاکرات مستقیم بین دولت افغانستان و گروه طالبان را فراهم کند.

تلاش‌های دولت افغانستان برای آغاز گفت‌وگوهای صلح با طالبان در یک سال اخیر افزایش یافته است و اشرف غنی در مناسبت‌های مختلفی این گروه را به مذاکرات بدون قید و شرط دعوت کرده است.

تا جایی که بسیاری از مقامات افغان از جمله اعضای شورای عالی صلح تاکید کردند که حاضرند حتی درباره مسائل کلیدی در روند صلح مانند خروج نظامیان  خارجی از این کشور و اصلاح قانون اساسی با طالبان بحث کنند.