26 کشته و زخمی در انفجار کابل
(last modified Mon, 12 Nov 2018 10:32:06 GMT )
عقرب 21, 1397 15:02 Asia/Kabul

انفجار در کابل پایتخت افغانستان بیست و شش کشته و زخمی برجای گذاشت .

به گزارش خبرنگار رادیو دری  ، به گفته ی نجیب دانش سخنگوی وزارت امور داخله ی  افغانستان در انفجاری که حوالی ساعت  دو بعد از ظهر در منطقه ی ده  افغانان شهر کابل رخ داد 6 تن کشته و بیست تن دیگر زخمی شدند .

سخنگوی وزارت داخله ی  افغانستان تایید کرد که فرد حمله کننده واسکت مملو از مواد انفجاری اش را در فاصله یک کیلومتری تجمع اعتراضی که به خاطر سو مدیریت دولت در دفع حملات گسترده طالبان بر ولسوالی‌های جاغوری، مالستان و ارزگان خاص برپا بود، منفجر کرد و جان شش تن را گرفت و بیست تن  دیگر را زخمی کرد .

با وجود این که سخنگوی وزارت امور داخله در خصوص هویت قربانیان این رویداد ابراز نظری نکرده است اما نصرت رحیمی سخنگوی پولیس کابل تایید کرد که در این حمله ی تروریستی  شش نفر از جمله سه زن، دو مرد و یک نظامی کشته و بیست نفر دیگر به شمول سه نظامی زخمی شدند.

لازم به ذکر است  که از دو روز بدینسو صدها تن از دانشجویان دانشگاه پولی تخنیک کابل با راه اندازی تظاهراتی در شهر کابل و در حمایت از مردم ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان و ولسوالی‌های جاغوری و مالستان ولایت غزنی که در روزهای گذشته که هدف حمله گسترده گروه طالبان قرار گرفته اند ، خواهان اقدام فوری دولت در راستای عقب زدن طالبان مسلح از این مناطق شدند .

در همین حال طالبان مسلح با نشر خبرنامه ای مدعی تصرف مرکز ولسوالی مالستان ولایت غزنی شد ، ادعایی که به شدت توسط مقام های دولتی در غزنی و کابل پایتخت تکذیب شد .

با این وجود ساکنان ولسوالی های مالستان و جاغوری ولایت غزنی در حالی که سلاح به دست گرفته و در تلاش دفاع از مناطق شان در برابر حملات طالبان هستند ، هم چنان از کند بودن عملیات های نظامی نیروهای دولتی در این مناطق سخن می گویند .

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

 

کلیدواژه