قوس 14, 1397 09:38 Asia/Kabul
  • دیدار خلیل زاد با محوریت صلح درافغانستان با مقامات پاکستان

نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با وزیر و قائم مقام وزارت خارجه پاکستان دیدار و درباره مذاکرات صلح دولت کابل با طالبان گفت و گو کرد .

به گزارش رادیو دری،"زلمی خلیل زاد" روزسه شنبه در ادامه سفر دوره ای خود وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد و در دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان مدعی شد،آمریکا به دنبال همکاری پاکستان برای تحقق صلح وثبات در افغانستان است.

این اظهارات خلیل زاد، درحالی است که مردم افغانستان وبسیاری ازکارشناسان مسایل سیاسی این کشورمعتقدند آمریکا،عامل اصلی ناامنی،بی ثباتی وادامه جنگ در افغانستان است.

"شاه محمود قریشی" وزیر امورخارجه پاکستان نیز در این دیدار بر حمایت این کشور درباره پایان دادن به جنگ افغانستان تاکید کرد.

 نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان امروزهمچنین  با "تهمینه جنجوعه" قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان دیدار و درباره  پایان جنگ در افغانستان  گفت وگو کرد. 

خلیل زاد پیش ازاین به افغانستان سفر کرده بود و قرار است در سفر منطقه ای خود به کشورهای  ، امارات ، روسیه ، ازبکستان ، ترکمنستان ، بلژیک و قطر نیز سفر کند.

سفر این دیپلمات افغان تبار و امریکائی  تا بیستم دسامبر ادامه دارد.

تاکنون سفرهای زلمی خلیل زاد به کشورهای منطقه از جمله افغانستان ، قطر و امارات برای فشار و وادار  کردن  طالبان برای مذاکره صلح با آمریکا و دولت افغانستان نتیجه ای نداشته است و گروه طالبان، خروج نظامیان آمریکایی را از افغانستان شرط مذاکرات صلح با دولت افغانستان عنوان کرد.

کلیدواژه