قوس 17, 1397 12:42 Asia/Kabul
  •  رئیس مجلس افغانستان: همگرایی منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم ضروری است

رئیس مجلس افغانستان بر ضرورت همگرایی و همکاری کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «عبدالرئوف ابراهیمی» امروز(شنبه) در دومین کنفرانس رئیسان مجالس 6 کشور در تهران، تروریسم را چالش اساسی برای روابط منطقه‌ای دانست و گفت: باید در این باره، راهکارهای مناسبی پیش‌بینی شود تا عوامل رشد و فعالیت تروریست‌ها شناسایی و با تصویب قوانین در مجالس، زمینه مبارزه با آنها فراهم شود.

ابراهیمی با بیان اینکه افغانستان تنها کشوری است که در دو دهه اخیر جولانگاه تروریست‌های داخلی و خارجی بوده و در این باره بیشترین آسیب را دیده است افزود: متأسفانه با وجود حضور نیروهای نظامی خارجی، تروریست‌ها بیشتر در افغانستان فعال بوده‌اند.

رئیس مجلس افغانستان تصریح کرد: منطقه غرب آسیا موقعیت ژئوپلتیک از نظر سیاسی و اقتصادی دارد، لذا با همکاری همه جانبه کشورها می‌توان به توسعه و پیشرفت دست یافت.

ابراهیمی همچنین با قدردانی از تلاش ها و اقدام های ایران در برگزاری کنفرانس رئیسان مجالس 6 کشور با موضوع مقابله با تروریسم  گفت: به طور حتم برگزاری نشست‌هایی مانند این کنفرانس می‌تواند به توسعه روابط کشورها و تقویت همکاری‌ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منجر شود.

دومین کنفرانس رئیسان مجالس 6 کشور ایران، پاکستان، ترکیه، چین، روسیه و افغانستان با موضوع «مقابله با تروریسم و تقویت ارتباطات درون منطقه ای» امروز(شنبه) در تهران آغاز به کار کرد.

کلیدواژه