قوس 20, 1397 10:37 Asia/Kabul
  • نگرانی دفتر ساحوی کمیسیون حقوق بشر از افزایش تلفات ملکی در ننگرهار

مسئولان دفتر ساحوی کمیسیون مستقل حقوق بشر در ولایات شرقی نگرانی شان را از تلفات ملکی در عملیات شبانگاهی نیروهای ویژه ی افغان ابراز کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مسئولان می گویند در کنار گروه های مخالف دولت نیروهای حکومتی نیز در تلفات افراد ملکی سهیم هستند.

خانم صبرینه حمیدی رئیس دفتر ساحوی کمیسون مستقل حقوق بشر در ولایات شرقی میگوید از افزایش تلفات ملکی در عملیات شبانگاهی نیروهای ویژه ی افغان و نیروهای حامی حکومت نگران هستند.

 وی گفت تحقیقات انان نشان داده است که بیشتر قربانیان این عملیات افراد ملکی شامل زنان وکودکان هستند.

رئیس دفتر ساحوی کمیسیون مستقل حقوق بشر در ولایات شرقی می گوید دفتر انها دست اوردهای تحقیقاتی شان را در خصوص تلفات افراد ملکی در عملیات شبانگاهی نیروهای ویژه ی افغان و نیروهای حامی انها مستند سازی نموده و هر زمانیکه لازم دیده شود اسناد شان را ارائه خواهد نمود.

 خانم صبرینه حمیدی گفت یکی از وظایف اساسی کمیسون حقوق بشر عدالت خواهی و مساعد ساختن زمینه نگهداری جان ومال افراد ملکی میباشد که انها در این خصوص برنامه ی اگاهی عامه را با طرفهای درگیر جنگ و در نظر گرفتن قوانین بین المللی جنگ به پیش برده است و از انها تقاضا نموده است که توجه جدی شانرا در خصوص تامین امنیت افراد ملکی مبذول دارند.

در مورد افزایش تلفات افراد ملکی در افغانستان به خصوص در ولایت ننگرهار علاوه از کمیسیون مستقل حقوق بشر دفترنمایند گی سیاسی سازمان ملل را نیز نگران نموده و این دفتر نگرانی شان را با نشر گزارش اخیر خویش ابراز نموده است.

 

کلیدواژه