افغانستان توسط افراد مسلمان مبارز انقلابی مثبت ساخته و آباد می شود
(last modified 1397-09-20T06:44:08+00:00 )
قوس 20, 1397 11:14 Asia/Kabul
  • افغانستان توسط افراد مسلمان مبارز انقلابی مثبت ساخته و آباد می شود

کسانی می توانند در راستای ساختن و آبادی افغانستان اقدام کنند که مسلمان مبارز انقلابی مثبت باشند

رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان تاکید کرد: کسانی می توانند در راستای ساختن و آبادی افغانستان اقدام کنند که مسلمان مبارز انقلابی مثبت باشند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری در "نشست هم اندیشی افغانستان و ایفای مسئولیت اسلامی، اهمیت کار داخلی و ضرورت تلاش خارجی" در محل نمایندگی مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان در مشهد تصریح کرد: فرد مسلمان مبارز انقلابی مثبت شرایط ویژه ای دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در این نشست که به مناسبت تجلیل از اندیشه و کارکرد دو شخصیت ولایی، فعال سیاسی-اجتماعی و مبارز افغان؛ داکتر میرابولقاسم سوما و ملوک جان قندهاری با حضور علما، نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان مهاجر افغانستان برگزار شد، افزود: فرد مسلمان مبارز انقلابی مثبت محدودیت های سنی، زمانی، مکانی، سواد، نوع کار و امثال این ها را در نظر ندارد و در هر سنی، در هر زمان و مکانی و در هر سطحی از سواد و توسط هر کار کوچک و بزرگی برای رسیدن به اهداف والای خود اقدام به مبارزه و تلاش برای ساختن وطن خود می کند.

این فعال فرهنگی-اجتماعی عنوان کرد: در صورتی که مردم افغانستان با این ویژگی ها سهم خود را در ساختن کشورشان ادا کنند دیگر نیازی نیست که فردی مانند زلمی خلیلزاد از امریکا بیاید و در مورد صلح در افغانستان حرف زده و تصمیم بگیرد.

به گفته حسینی مزاری راه مبارزه هم باید به درستی انتخاب و تا پایان پیگیری شود ضمن اینکه حرکت مبارزاتی باید با محوریت تقوی، بصورت تشکیلاتی و هماهنگ صورت بگیرد، زیرا در صورتی که افراد و مجموعه های مسلمان با روحیه مبارزه، انقلابی گری، تقوی و تشکیلاتی هم وجود داشته باشند اما باهم هماهنگ نباشند و اقدامات هماهنگ انجام ندهند نمی توانند تاثیرگذار باشند و کشور خود را از چنگ بیگانگان نجات داده و بسازند.

رئیس خبرگزاری صدای افغان به دو شخصیت ولایی و مبارز داکتر محمد قاسم سوما و ملوک جان قندهاری اشاره و یادآور شد این شخصیت ها دارای این خصوصیات بودند و زندگی پربار و اقدامات اثرگذاری را هم برای کشور و مردم خود در طول عمرشان انجام دادند.   

این صاحبنظر افغان تاکید کرد: هر کشوری توسط اتباع خودش ساخته می شود و اگر اتباع یک کشور موثر عمل نکنند آن کشور آباد نخواهد شد، افغانستان هم از این قاعده مستثنی نیست.

حسینی مزاری اظهار کرد: کشورهای قدرتمند و بیگانه هیچ گاه به فکر ساختن و آبادی افغانستان نبوده و نیستند، افغانستان امروز نیاز به خروج از بحران، رشد و ترقی دارد و این در صورتی محقق می شود که تمام اتباع کشور در این زمینه احساس مسوولیت کنند چه کسانی که در داخل کشور هستند و چه کسانی که در بیرون بسر می برند.

وی اضافه کرد: تجربه ثابت کرده که افغانستان با دخالت بیگانگان ساخته نمی شود بلکه بیش از پیش تخریب می شود، بیگانگان برای دستیابی به منافع خود و فشار آوردن به سایر کشورها از افغانستان استفاده می کنند.

 

کلیدواژه