قوس 28, 1397 16:21 Asia/Kabul
  • آمادگی دانشگاه مذاهب اسلامی برای گسترش همکاری علمی با افغانستان

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ایران ، آمادگی این دانشگاه را برای انتقال تجربیات آکادمیک و برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی برای علمای افغانستان اعلام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا،حجت الاسلام «محمدحسین مختاری» رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ایران در دیدار «فیض محمد عثمانی» وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان در کابل گفت: بهترین راه برای مبارزه با تکفیر‌ و افراط گرایی، مطالعات آکادمیک و علمی است.
 مختاری با بیان اینکه استقبال دانشجویان افغانستانی برای تحصیل در دانشگاه مذاهب اسلامی ایران قابل توجه است افزود: این دانشجویان سفیران تقریب مذاهب اسلامی در جامعه هستند.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین با اشاره به وحدت مذاهب اسلامی در ایران گفت: وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی در ایران بر مبنای باور دینی و اعتقاد قلبی مردم است.
«فیض محمد عثمانی» نیز با تمجید از وحدت مذاهب اسلامی در ایران گفت: علما و دولت افغانستان ضمن حمایت از تقریب مذاهب اسلامی، با موانع این مسئله نیز برخورد می کنند.
وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان با اشاره به میزبانی ایران از سه میلیون مهاجر افغانستانی افزود:ایران همواره حمایت های بی دریغی از افغانستان داشته است.

کلیدواژه