جدی 06, 1397 10:05 Asia/Kabul
  • شمخانی: ایران خواهان ثبات و امنیت افغانستان است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: محور تلاش جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ایجاد ثبات و امنیت توسط دولت افغانستان در داخل این کشور است.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که به کابل سفر کرده است، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، درباره نحوه شکل گیری گروه های تروریستی در افغانستان افزود: همانطور که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و همچنین روسای پیشین دولت این کشور گفته اند، آمریکا گروههای تروریستی از جمله داعش را ایجاد کرده است.

شمخانی با بیان اینکه دولت افغانستان برای ایران همواره محور بوده است، تصریح کرد: باید با کسانی که می خواهند در کنار مردم افغانستان قرار بگیرند مذاکره کرد و با کسانی که نقش نفرت آفرینی را دارند،  جنگید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانطور که در میدان عمل ثابت کرده که ضدتروریست است، در میدان صلح هم نقش خود را در جهت منافع منطقه و دولت افغانستان به خوبی انجام می دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که صبح روزچهارشنبه وارد کابل شد، با «اشرف غنی» رییس جمهوری، «عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت وحدت ملی، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی رییس جمهور و «حامد کرزی» رئیس جمهوری پیشین افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

کلیدواژه