تاکید ایران و افغانستان بر تداوم همکاری مشترک
(last modified 1397-10-15T20:30:20+00:00 )
جدی 16, 1397 01:00 Asia/Kabul

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان بر ادامه همکاری مشترک و دوستانه تأکید کردند.

به گزارش رادیو دری ، «سیدعباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در دیدار با «عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در کابل، با اعلام حمایت از روند مردم ‌سالاری و برگزاری انتخابات در افغانستان گفت: میزان مبادلات تجاری دو کشور باید افزایش یابد.

عراقچی با اشاره به برگزاری نشست کمیته ‌های مشترک ایران و افغانستان برای تدوین سند جامع همکاری مشترک ابراز امیدواری کرد: این سند هرچه زودتر نهایی شود.

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین با بیان اینکه مذاکره تهران با گروه طالبان با هماهنگی دولت افغانستان انجام شده است اظهار کرد: ایران از دولت افغانستان و مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت و پشتیبانی می ‌کند.

«عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز در این دیدار با قدردانی از مذاکره ایران با گروه طالبان گفت: دولت کابل از صلح حمایت می‌ کند.

«عبدالله عبدالله» با تمجید از میزبانی ایران از مهاجران افغانستانی، افزایش همکاری‌ دو کشور در زمینه های مختلف را خواستار شد.

«سیدعباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران پیش از این دیداربا «اشرف غنی» رئیس جمهوری و «ادریس زمان» معاون سیاسی وزیر امورخارجه افغانستان نیز گفت وگو کرد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان قریشی از کابل موجود است.

کلیدواژه