متهم شدن پاکستان به عدم صداقت و همکاری در روند صلح افغانستان
(last modified 1397-10-22T04:47:29+00:00 )
جدی 22, 1397 09:17 Asia/Kabul
  • متهم شدن پاکستان به عدم صداقت و همکاری در روند صلح افغانستان

یکی از نمایندگان مجلس افغانستان ،پاکستان را به عدم صداقت و همکاری در روند صلح افغانستان متهم کرد .

به گزارش رادیو دری ، «فکوری بهشتی» یکی از نمایندگان مجلس افغانستان دیروز جمعه در سخنانی ضمن متهم کردن پاکستان به عدم صداقت و همکاری در روند صلح افغانستان ابراز امیدواری کرد ، تلاش‌های اخیر دولت کابل بتواند پاکستان را متقاعد کند تا گروه طالبان بر سر میز مذاکره بکشاند .

در همین حال «غلام فاروق مجروح » یکی دیگر از نمایندگان مجلس افغانستان نیز با اشاره به سفر اخیر «محمد عمر داود زی» رییس دبیر خانه شورای عالی صلح افغانستان به پاکستان و تاثیر دیدار وی با مقامات این کشور گفت،تاثیر و نتایج این سفر به روابط هند با افغانستان بستگی دارد و اگر اسلام‌آباد اطمینان پیدا کند نقش دهلی‌نو در افغانستان کاهش خواهد یافت در آنصورت با کابل همکاری خواهد کرد.

«محمد عمر داوود زی»رییس دبیرخانه شورای عالی صلح و فرستاده  ویژه رییس جمهوری افغانستان به  پاکستان عصرروز (سه شنبه) گذشته به منظور دیدار با مقامات پاکستان وارد اسلام آباد شد.

رییس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان در سخنانی پاکستان با تاکید بر ضرورت مذاکرات مستقیم گروه طالبان با دولت افغانستان گفت اگر طالبان حاضر به مذاکرات مستقیم نشود، صلح در افغانستان برقرار نخواهد شد.

کلیدواژه