دلو 06, 1397 10:35 Asia/Kabul
  • ایجاد 22 پست مرزی جدید در مرز تاجیکستان و افغانستان

مقامات انتظامی تاجیکستان از ایجاد پست‌های مرزی جدید در استان بدخشان این کشور همجوار با ولایت بدخشان افغانستان به منظور جلوگیری از ورود سلاح و قاچاق مواد مخدر خبر دادند.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس، مقامات انتظامی تاجیکستان از ایجاد 22 پست جدید مرزی در نواحی مختلف استان بدخشان این کشور هم مرز با افغانستان خبر دادند.

بنابه این گزارش، دلیل اصلی ایجاد پست‌های جدید مرزی تاجیکستان با ولایت بدخشان افغانستان تقویت مناطقی مرزی که از نظر قاچاق سلاح و مواد مخدر آسیب پذیر هستند، می‌باشد.

 به این ترتیب، پست های جدید مرکزی در محدوده نواحی «روشان»، «شغنان»، «اشکاشم» و شهر «خاروغ» مرکز استان بدخشان تاجیکستان ایجاد و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

پست های مرزی جدید در حالی در مرز با بدخشان افغانستان ایجاد می شوند که پیش از این، مقامات تاجیکی از انبار مقدار زیادی سلاح در مرز با این کشور خبر داده بودند.

تاجیکستان با افغانستان یک هزار 400 کیلومتر مرز مشترک دارد و بنابه گفته مقامات تاجیک از نظر امنیتی و تهدید گروه های قاچاقچی و افراطی، آسیب پذیر باقی است.

طبق آمار مقامات مرزی تاجیکستان در 9 ماه سال گذشته میلادی در مرز با افغانستان 20 درگیری مسلحانه صورت گرفته که در پی آن 11 قاچاقچی کشته و یک هزار و 300 کیلوگرم مواد مخدر مصادره شده است.

کلیدواژه