دلو 14, 1397 10:25 Asia/Kabul
  • «سید رضا محمدی» شاعر افغانستانی برگزیده جشنواره شعر فجر شد

«سید رضا محمدی» شاعر افغانستانی برگزیده بخش شعر بزرگسال سیزدهمین جشنواره شعر فجر شناخته شد.

به گزارش  خبرگزاری فارس، آئین اختتامیه «سیزدهمین جشنواره شعر فجر» عصر روز شنبه 13 دلو با حضور مقامات و اهالی فرهنگ و ادبیات در تالار قلم کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

در بخش شعر بزرگسال کتاب «کتاب روح اندوگین یا شاعر» اثر سید رضا محمدی و کتاب «دومینو» سروده ابوذر پاکروان به صورت مشترک برگزیده و 60 میلیون تومان مشترکاً به همراه لوح و تندیس دریافت کردند.

همچنین کتاب «مخالف خوانی» جواد زهتاب شایسته تقدیر شد.

در این دوره در بخش «درباره شعر» مشترکاً به دو کتاب بوطیقا و سیاست در شاهنامه و کتاب «تاثیر ادبیات فارسی در ادبیات انگلیسی» نوشته حسن جوادی برگزیده شدند.

برگزیدگان این بخش نیز مبلغ ٦٠ میلیون تومان بعلاوه لوح و تندیس جشنواره را دریافت کردند.

در ادامه در بخش شعر کودک و نوجوان آثار برگزیده معرفی شدند. البته در این بخش برگزیده معرفی نشد اما دو اثر شایسته تقدیر شدند که شامل کتاب حسین تولایی با عنوان «احتیاط کنید پرنده‌ها پای سفره صبحانه‌اند» و کتاب «خداحافظی در خیابان پاییز» سروده مریم اسلامی است. این دو شایسته تقدیر مشترکاً پانزده میلیون تومان به همراه لوح و تندیس جشنواره را دریافت کردند.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر ارشاد جایزه یک عمر دستاورد شعر فجر به «سیدعلی موسوی گرمارودی» اهدا شد.

«محمد کاظم کاظمی» عضو کمیته علمی سیزدهمین جشنواره شعر فجر در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ضمن اعلام این خبر در باره انتخاب سید رضا محمدی به عنوان نفر برگزیده گفت: با آن‌که امسال جشنواره شعر فجر بخش بین‌الملل نداشت ولی چون کتاب «روح اندوگین یک شاعر» اثر سید رضا محمدی شاعر افغانستانی توسط یک ناشر ایرانی در تهران منتشر شده است و ملاک داوری کتاب‌های منتشر شده در ایران است، داوران کتاب این شاعر را به همراه کتاب «دومینو» سروده ابوذر پاکروان به صورت مشترک برگزیده سیزدهمین جشنواره شعر فجر اعلام کردند.

کاظمی تصریح کرد: از میان 3 هزار کتاب شعر در بخش بزرگسالان 7 نفر به مرحله نهایی جشنواره راه یافته‌اند که سید رضا محمدی و ابوذر پاکروان برگزیده شدند.

این شاعر افغانستانی خاطر نشان کرد: حضور محمدی در این جشنواره نشان از قوت شعر وی دارد که از میان این همه آثار توانسته است به مرحله نهایی راه پیدا کند و این موفقیت بزرگی برای این شاعر و شعر معاصر افغانستان محسوب می‌شود.

کلیدواژه