حوت 23, 1397 11:16 Asia/Kabul
  • تظاهرات ضد آمریکایی در ولایت غزنی افغانستان

ولسوالی "اندر" در ولایت غزنی افغانستان روز چهارشنبه شاهد تظاهرات ضد آمریکایی بود.

به گزارش خبرگزاری آوا، شرکت کنندگان در تظاهرات عصر روز چهارشنبه با سردادن شعارهای مرگ برامریکا، حملات هواپیماهای بدون سرنشنین امریکا به مناطق مسکونی ولسوالی اندر و کشتار غیرنظامیان افغان را محکوم کردند. 

تظاهرکنندگان ضمن مسدود کردن شاهراه کابل - قندهار در مرکز غزنی، خروج نظامیان خارجی به فرماندهی امریکا از افغانستان را خواستار شدند.

در حملات  دو روزپیش هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا  به مناطق مسکونی  ولسوالی اندر  در  ولایت غزنی  افغانستان 9 غیر نظامی کشته و 5 تن دیگر نیز زخمی شدند.

شماری کودک و زن در میان کشته ها و زخمی های  جنایات امریکا بودند.

جنایات امریکا در افغانستان  در حالی همچنان ادامه دارد که درهفته‌های اخیر مردم ولایت‌های شرق افغانستان از جمله ننگرهار، میدان وردک و غزنی بارها با برگزاری  تظاهرات، توقف حملات آمریکا را خواستار شده اند.

از زمان تعیین ژنرال «اسکات میلر» «Scott   Miller  به عنوان فرمانده نظامیان  آمریکایی در افغانستان، شمار تلفات غیرنظامیان در حملات آمریکایی ها افزایش یافته است.

این ژنرال بدنام آمریکایی که کشتار غیرنظامیان در عراق را نیز در کارنامه سیاه خود دارد پس از آن تعیین شد که آمریکا دیگر امیدش را برای پیروزی در جنگ افغانستان از دست داد.

کلیدواژه