کودکان؛ قربانیان اصلی انفجار مین در افغانستان
(last modified 1398-02-04T04:04:58+00:00 )
ثور 04, 1398 08:34 Asia/Kabul
  • کودکان؛ قربانیان اصلی انفجار مین در افغانستان

مدیر بخش آگاهی از خطرات مین و کمک به قربانیان اداره انسجام تطهیر مین افغانستان با بیان اینکه ماهانه 80 تا 140 نفر بر اثر برخورد با مین در این کشور کشته و یا مصدوم می شوند، گفت: 65 درصد از این افراد کودکان هستند.

به گزارش ایرنا؛ "حبیب خان زازای" روز سه شنبه در شهر "تایباد" Taibad در استان خراسان رضوی(شمال شرق ایران) افزود: در حال حاضر چهار ولایت افغانستان و 257 شهر این کشور با انواع مین و بمب های منفجر نشده مواجه هستند.

"زازای" گفت: از مناطقی که در افغانستان مین و بمب گذاری شده است فقط 2 هزار و 800 کیلومتر پاکسازی شده است.

مدیر بخش آگاهی از خطرات مین و کمک به قربانیان اداره انسجام تطهیر مین افغانستان گفت: با گذشت چهار دهه از جنگ و حضور گروه های مختلف در این کشور تاکنون بیش از 20 میلیون بمب و انواع مین در مناطق مختلف افغانستان منفجر شده است.

زازای افزود: جنوب، جنوب شرقی، شرق، شمال و مرکز افغاستان به ویژه شهر کابل از نقاطی در افغانستان هستند که نسبت به سایر نقاط در آنها بیشترین مواد منفجره کار گذاشته شده است.

بیش از هفده سال از یورش نظامی آمریکا به افغانستان به بهانه ایجاد امنیت و نابودی گروه های تروریستی می‌گذرد اما بر اساس آخرین آمار، نه تنها در افغانستان هیچ ثبات و امنیتی به دست نیامده بلکه این کشور در ناامنی کامل به سر می‌برد.

کلیدواژه