ثور 16, 1398 14:24 Asia/Kabul
  • واکنش نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به قطعنامه

نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مخالفت با انتشار قطعنامه لویه جرگه مشورتی صلح تاکید کردند این نشست به روند صلح آسیب می رساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، شرکت کنندگان در نشست لویه جرگه مشورتی صلح در قطعنامه ای تاکید کردند باید زمینه گشایش دفتر طالبان در کابل و آزادی زندانیان طالبان فراهم شده و جدول زمانی خروج نظامیان خارجی از افغانستان تعیین شود.

تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» به رهبری «حنیف اتمر» مشاور سابق امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: ارگ ریاست جمهوری با برگزاری لویه جرگه نمایشی تلاش کرده است تا روند صلح را تخریب کند و به حذف جریان‌های سیاسی در روند صلح این کشور ادامه دهد.

تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری « عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز گفت: قطعنامه لویه جرگه مشورتی صلح  فاقد دستاورد بوده  و تنها باعث تحمیل هزینه‌های سنگین و توقف فعالیت‌های اقتصادی و دولتی در این کشور می شود.

«رحمت الله نبیل» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوریاعلام کرد: اشرف غنی در راستای انجام تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور از لویه جرگه مشورتی صلح سودجویی کرده است.

از سوی دیگر، طالبان نیز به نشست  لویه جرگه واکنش  نشان داده و آن را تلاشی از سوی اشرف غنی برای نجات از انزوای سیاسی دانسته  است.

نشست لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان با حضور سه هزار  و دویست نفر  پس از پنج روز ، روز (جمعه ) در کابل به کار خود  پایان داد.

کلیدواژه