ثور 24, 1398 11:27 Asia/Kabul

اعضای شورای ولایتی غزنی می گویند بیش از ده ولسوالی این ولایت تحت اداره طالبان قرار دارد و حکومت با گذشت یک سال هنوز برای باز پس گیری آنها اقدام نکرده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مسئولان حکومت محلی غزنی  تنها سقوط سه ولسوالی بدست طالبان را تایید میکنند. آنان میگویند در ولسوالی های دیگر بدلیل تهدیدات امنیتی  مراکز آنها به جای دیگر منتقل شده است.

غزنی در مرکز افغانستان از ولایت های نا امن کشور محسوب میشود، سال گذشته طالبان در پی یک حمله گسترده توانستند بخش های از شهر غزنی و برخی ولسوالی های اطراف شهر را تصرف نمایند.

فاطمه رحیمی یک عضو شورای ولایتی غزنی میگوید یک سال است که 13 ولسوالی غزنی در اداره طالبان است و حکومت برای باز پسگیری انها اقدام نکرده است او میگوید ادامه این وضعیت نا امنی را در داخل شهر غزنی کشانده است.

با این حال مسولان محلی غزنی تنها سقوط سه ولسوالی مشمول ولسوالی های خواجه عمری، اجرستان و ناوه را تایید میکنند آنان میگویند ولسوالی های دیگر سقوط نکرده صرف مراکز آنها بدلیل مشکلات امنیتی به جای دیگر منتقل شده است.

شهر غزنی بدلیل موقعیت آن در مسیر شاهراه کابل – قندهار و شاهراه غزنی – پکتیکا از اهمیت ویژه امنیتی  برخوردار میباشد آگاهان امور میگویند به همین دلیل طالبان همواره تلاش کرده اند که حضور فعال در این ولایت داشته باشند.

 

کلیدواژه