رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان: روز قدس فراموش نخواهد شد
(last modified Fri, 31 May 2019 13:16:57 GMT )
جوزا 10, 1398 17:46 Asia/Kabul
  • رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان: روز قدس فراموش نخواهد شد

رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان، تجلیل از روز جهانی قدس را به معنای همصدایی با مردم مظلوم فلسطین دانست.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری آوا، مولوی حبیب‌الله حسام روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی قدس در کابل گفت: مساله مسجد الاقصی موضوع اعتقاد و ایمان ما مردم مسلمان است و این روز فراموش نخواهد شد.

این عالم دینی افزود: موضوع فلسطین یکی از موضوعات بسیار مهم دنیای اسلام بوده و لازم است که کشورهای اسلامی به پا خیزند، تا این سرزمین مقدس را از اشغال صهیونیست‌ها آزاد کنند.

وی تصریح کرد: تجلیل از روز قدس، هم‌صدایی و همدلی  برای مردم مظلوم فلسطین است و گرامی‌داشت از این روز یکی از مهمترین مسایل در دنیای اسلام است.

عبدالرحمان رحمانی نماینده سابق مردم بلخ در مجلس افغانستان نیز در این همایش گفت: مسلمانان جهان باید بدانند که دفاع از قدس، دفاع از ایمان است و بهترین دلیل برای اتحاد مسلمانان یگانه بودن معبود الهی است.

نماینده سابق مردم غور در پارلمان افغانستان هم  بر اتحاد کشورهای اسلامی تاکید کرد و گفت  تجلیل از  روز قدس باعث اتحاد بین مسلمانان خواهد شد.

درهمین حال شمس‌الدین حقانی یکی ازعلمای دین در کابل گفت: کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند که کفر امروز علیه اسلام متحد شده‌اند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند  .

وی افزود:  اگر مسلمانان متحد شوند می توانند توطئه های امریکا و صهیونیستها را نقش بر آب کنند.

راهپیمایی "روز جهانی قدس" امروز (جمعه، 31 مه 2019) در بسیاری از کشوهای جهان برگزار می‌شود. آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.

کلیدواژه