جوزا 11, 1398 13:39 Asia/Kabul
  • عملیات زمینی و هوایی در 3 ولایت غرب افغانستان

مسئولان قول اردوی 207 ظفر در غرب افغانستان از وارد شدن تلفات سنگینی بر نیروهای مخالف مسلح دولت در ولایت های هرات، بادغیس و غور خبر داده و تاکید کردند، دشمنان مردم افغانستان در هرجایی که باشند هدف قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،مسوولان ارتش مستقر در ولایت هرات با اشاره بر انجام عملیات های زمینی و هوایی در این مناطق غرب افغانستان اعلام کردند در 24 ساعت گذشته و در نتیجه حملات هوایی بر مواضع طالبان در ولایت‌های غور، بادغیس و هرات دستکم ، 67 تن از طالبان تفنگدار از جمله چندین فرمانده  سرشناس این گروه کشته شدند.

«سید آقا» سرپرست بخش مطبوعاتی ارتش 207 ظفر در هرات در گفت و گو با رادیو دری، اظهار داشت، مخالفان مسلح در مناطقی از غرب افغانستان تجمعاتی را به منظور حمله بر تاسیسات نظامی و دولتی سازماندهی کرده بودند که شناسایی و در حملات زمینی و هوایی نیروهای مشترک امنیتی این تجمعات متلاشی شده و تلفات و خسارات سنگینی بر آنان وارد شده است.

سید آقا، به حمله جنگنده های نیروهای خارجی در ولایت بادغیس اشاره کرد و افزود،: طالبان در چند روز گذشته سعی کرده است مواضع نیروهای دولتی در ولسوالی بالامرغاب را به تصرفشان درآورد که سنگرهای آنان از زمین و هوا هدف قرار گرفت و به تعداد 20 تن از افراد مسلح مخالف دولت کشته و دستکم 4 تن دیگر از آنان زخمی شدند.

سرپرست بخش مطبوعاتی ارتش 207 در هرات هم چنان به عملیات کوماندویی که در منطقه ی «سرتایده» در ولسوالی شهرک ولایت غور صورت گرفته بود نیز اشاره و تصریح کرد، افراد مسلح وابسته به گروه طالبان از مدتی به این سو در تلاش هستند تا امنیت را در این منطقه از کشور نیز برهم بزنند.

سیدآقا هم چنان گفت، نیروهای ویژه ارتش به ولسوالی شهرک اعزام شدند که در نتیجه عملیات نظامی مواضع و استحکامات مخالفان مسلح  از زمین و هوا مورد حمله قرار گرفت و در این رویداد دستکم  ۴۱ تن از طالبان از جمله «ملا باقی» ولسوال خود خوانده گروه طالبان کشته و 13 تن دیگر زخمی شدند.

این مقام ارتش در غرب افغانستان این عملیات ها را کارساز دانسته تصریح کرد، طالبان دیگر قادر نخواهند بود مراکز امنیتی را در این  ولسوالی ها مورد حمله قرار بدهند.

سرپرست بخش مطبوعاتی قول اردوی 207 در هرات هم چنان به حمله طالبان مسلح به یک کندک از نیروهای ارتش در ولسوالی شیندند خبر داد و گفت، این زد و خورد نیمه شب گذشته در منطقه “جوی غازی” این ولسوالی رخ داده است.

سید آقا، اظهار داشت: در این درگیری دستکم 6 تن از طالبان مسلح کشته و 13 تن دیگر از افراد این گروه زخمی شدند.

با آنکه برخی منابع غیررسمی از تلفات دو طرف این درگیری گزارش هایی را منتشر کرده اند، اما ارتش هرات از تلفات نیروهای دولتی تا کنون چیزی نگفته است.

 

 

 

کلیدواژه