سفارت ایران در افغانستان سخنان پمپئو را کذب محض خواند
(last modified 1398-03-25T04:09:40+00:00 )
جوزا 25, 1398 08:39 Asia/Kabul
  • سفارت ایران در افغانستان سخنان پمپئو را کذب محض خواند

سفارت ایران در افغانستان اظهارات وزیر امورخارجه آمریکا مبنی بر نقش تهران در عملیات تروریستی کابل را غیرواقعی و غیرمستند خواند.

«مایک پومپئو» وزیر امورخارجه آمریکا روز پنجشنبه، ایران را به نقش داشتن در حمله خودرو بمب‌گذاری شده مقابل در ورودی دانشگاه «مارشال محمد قسیم فهیم» کابل متهم کرد.
به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا، در بیانیه روز جمعه سفارت ایران در کابل آمده است: جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در هر نقطه از جهان، به صورت اصولی و همه‌جانبه آمادگی خود را برای همکاری با دولت‌های منطقه به خصوص افغانستان در مقابله با این اقدامات همواره اعلام کرده است.
در این بیانیه تصریح شده است: طرح اتهامات بی‌اساس آمریکا ضد ایران در شرایطی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی براساس منافع و امنیت ملی خود، در مقام عمل و نه ادعا، در همکاری نزدیک با دولت افغانستان برای تقویت ثبات، امنیت و تحقق صلح در این کشور همسایه تلاش کرده و به اثبات رسانده است که هیچگاه خواهان انتقال اختلافاتش با برخی کشورها به درون افغانستان نیست.
اظهارات وزیر امورخارجه آمریکا درباره نقش تهران در عملیات تروریستی کابل در حالی مطرح شد که پیش از این، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به دانشگاه مارشال فهیم را برعهده گرفته است.

کلیدواژه