سرطان 01, 1398 14:54 Asia/Kabul
  • تاکید پاکستان در نشست اسلام آباد بر حل بحران افغانستان

وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد ، حل بحران افغانستان از راه نظامی امکان پذیر نیست .

به گزارش ایرنا "شاه محمود قریشی "امروز(شنبه) در کنفرانس صلح افغانستان  با اشاره به اینکه پاکستان به حمایت های خود از صلح پایدار در آن کشور  ادامه می دهد گفت ؛ آینده افغانستان متعلق به مردم این کشور است.

این مقام بلندپایه  وزارت امورخارجه پاکستان افزود اسلام آباد و کابل دشمنان مشترکی دارند که اجازه بهبود روابط میان دو کشور را نمی دهند .

وی  با تاکید بر کمک به پیشبرد فرآٰیند صلح درافغانستان افزود  اسلام آباد  برای برقراری صلح و پایان جنگ افغانستان با بسیاری از کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران  در حال تلاش و رایزنی است .

 هیاتی از شخصیت های برجسته سیاسی و مذهبی افغانستان امروز برای شرکت درکنفرانس صلح این کشور وارد   منطقه  گردشگری " مری " (MURREE) پاکستان شدند .

شخصیت هایی همچون ، گلبدین حکمتیار، استاد عطا محمد نور، محمد محقق، محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح ، ولی مسعود برادر احمد شاه مسعود  ونمایندگان  حنیف اتمر نامزد انتخابات ریاست جمهوری  ، ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول اشرف غنی و حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان در این نشست حضور  دارند .

شرکت کنندگان در این کنفرانس راه های تقویت همکاری های تجاری پاکستان و افغانستان و بازگشت دوطلبانه آورگان افغان به کشورشان را نیز بررسی خواهند کرد . رئیس جمهوری افغانستان هم  قرار است تا اواخر این هفته  به دعوت عمران خان نخست وزیر پاکستان  به اسلام آباد سفر کند .

کلیدواژه