سرطان 08, 1398 18:36 Asia/Kabul
  • موافقت پاکستان با بازگشایی گذرگاه مرزی «واگه» به روی کامیونهای افغانستان

رئیس جمهور افغانستان از موافقت مقامات پاکستانی برای بازگشایی گذرگاه مرزی «واگه» به روی کامیون‌های باربری افغانستان برای صادرات کالا به هند خبر داد.

به گزارش روزشنبه خبرگزاری فارس،"اشرف غنی" در جریان سفر خود به پاکستان و پس از دیدار با مقامات پاکستانی از باز شدن گذرگاه مرزی واگه (در مرز هند و پاکستان) بروی کالاهای صادراتی افغانستان خبر داد.

رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با تاجران افغان در اسلام‌آباد گفت: «عمران خان» نخست وزیر و ژنرال « قمر جاوید باجوا» رئیس ستاد ارتش پاکستان توافق کردند تا گذرگاه مرزی واگه را به روی کامیون‌های باربری افغانستان باز کنند.

وی تصریح کرد که از این پس تاجران افغان می‌توانند به آسانی اموال خود را با کامیون‌های باربری از طریق گذرگاه مرزی واگه پاکستان مستقیما به هند صادر کنند. 

افغانستان سال 2011 میلادی پیمان موسوم به «APTTCA» را با پاکستان به امضا رساند که براساس آن محصولات وکالاهای افغانستان می‌تواند از طریق بنادر پاکستان به بازارهای جهانی راه پیدا کند. چندی بعد و در پی تشدید تنش‌های سیاسی بین دو کشور، پاکستان از تعهدات خود در این پیمان عقب نشینی کرد و دسترسی افغانستان به بنادر پاکستان را مسدود کرد.

کلیدواژه