سرطان 22, 1398 13:50 Asia/Kabul

سخنگوی وزارت داخله می گوید که دو مهاجم انتحاری از سوی نیروهای امنیتی در شهر قلعه نو از پا درآورده شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، حدودا ساعت 1 بعد از ظهر امروز بود که صدای شلیک پی در پی، مردم و نیروهای امنیتی شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس را غافلگیر کرد.

صدای شلیک سلاح سبک و سنگین از نزدیکی فرماندهی پلیس ولایت بادغیس شنیده میشد و هرلحظه بر شدت آن افزوده میگردید.

محل رویداد هتلی در منطقه « چوک پسته» در یکصدمتری قوماندانی امنیه این ولایت بود.

گزارش های ابتدایی حاکی از جابجایی 8 فرد مسلحی بود که بنا به گفته مسئولان محلی عاملان انتحاری بودند.

شاهدان عینی میگویند: شماری از افراد مسلح وابسته به گروه طالبان وارد مرکز شهر قلعه نو شده و با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.

در آغازین دقایق ورود افراد طالبان که به منظور حمله بر فرماندهی پلیس بادغیس انجام شده بود، و بر اثر فیرهای پی هم دستکم 3 سرباز پلیس کشته شدند.

پس از این رویداد بالگردهای ارتش بر فراز شهر قلعه نو به پرواز درآمده و نیروهای قطعه‌ی خاص امنیت ملی در محل حضور پیدا کردند.

مسئولان محلی که تاکید دارند اوضاع در کنترلشان است میگویند: 8 تن از افراد طالبان که مواد منفجره را نیز با خود حمل میکردند با در دست داشتن سلاح سبک و سنگین هتل را به تصرفشان در آورده و از این مکان به سوی نیروهای امنیتی شلیک کرده اند.

نجیب‌الله دادفر، سخنگوی والی بادغیس با بیان اینکه مهاجمان به اهدافشان نرسیدند تصریح کرد: در گلوله باری که صورت گرفته 3 پلیس جان باخته، 5 پلیس و 6 غیرنظامی نیز زخمی شدند.

در همین حال «خانجان ظفر»، عضو شورای ولایتی بادغیس گفت: در آغازین دقایق این نبرد 2 تن از عاملان انتحاری در نزدیکی فرماندهی پلیس از پای درآمد و دو تن دیگر توسط نیروهای امنیتی در ساختمان هتل زخمی شدند.

عضو شورای ولایتی بادغیس خاطر نشان کرد: هنوز یک تن از مهاجمان مسلح در گوشه ای از این هوتل مقاومت میکند و صدای شلیک پراکنده نیز به گوش میرسد.

ظفر با اشاره بر اینکه نیروهای ارتش و پولیس منطقه را محاصره کرده‌اند و در جستجوی فرد مهاجم هستند، اظهار داشت:  یکی از طبقات ساختمان هوتلی که مهاجمان در آن پناه گرفته بودند، پاکسازی نشده و درگیری هنوز جریان دارد.

در همین حال وزارت داخله از جان باختن دو مهاجم انتحاری در شهر قلعه‌نو بادغیس خبر داده است.

با آنکه اداره محلی بادغیس شمار کشته و زخمی شدگان این حمله مسلحانه را تا کنون 14 تن اعلان کرده اما مسئولان بیمارستانی در این ولایت گفته اند: زخمیان این رویداد شامل 10 نیروی امنیتی و 6 فرد غیرنظامی می باشد که در میان افراد ملکی یک زن و یک کودک شامل هستند.

این رویداد در حالی است که بارها کارشناسان امور از افزایش ناامنی ها و حضور بیشتر مخالفان مسلح در بخش های مختلف بادغیس ابراز نگرانی کرده و هشدار داده بودند اوضاع امنیتی دراین ولایت به شدت بدترخواهد شد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه