انهدام 3 کارخانه تولید مواد مخدر در فراه
(last modified 1398-04-22T13:26:45+00:00 )
سرطان 22, 1398 17:56 Asia/Kabul

بر اثر حملات هوایی نیروهای خارجی در ولایت فراه در غرب افغانستان 3 کارخانه تولید مواد مخدر مربوط به گروه طالبان منهدم شدده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «محب الله محب» سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت فراه به رادیودری گفت: در پی عملیات هوایی و زمینی قوای افغان و خارجی در ولسوالی بکواه این ولایت، 3 کارخانه بزرگ تولید مواد مخدر طالبان منهدم شده و 180 هزار کیلوگرام انواع مواد مخدر صنعتی که توسط افراد وابسته به این گروه تولید شده بود نیز از بین رفته است.

این مقام امنیتی فراه با بیان اینکه در عملیات شبانه نیروهای ارتش، پولیس و کماندو با حمایت قوای هوایی در ولسوالی بکواه طالبان مجبور شدند این منطقه را ترک کنند و به مناطق دور دست متواری شوند، اظهار داشت: مواد مخدر عمده ترین منبع درآمد برای گروه طالبان است و این گروه تلاش دارد تا با توسعه مناطق تحت تصرفشان به کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر بیشتر اقدام کنند.

محب با اشاره بر اینکه در این عملیات مقادیری سلاح، مهمات و وسایط نقلیه طالبان هم از بین رفته است، تصریح کرد:  این عملیات به منظور هدف قرار دادن منابع عایداتی طالبان راه اندازی شده بود و تاکنون با از بین رفتن چند کارخانه تولید مواد مخدر که اصلی‌ترین منبع درآمد این گروه می‌باشد، موفقانه پیش رفته است.

این مقام محلی ولایت فراه ولسوالی بکواه را از نگاه عایداتی برای طالبان بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: مصارف جنگی این گروه از محل فروش و تولید مواد مخدر تأمین میشود.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه