سرطان 24, 1398 14:17 Asia/Kabul
  • عبدالله: تکرار انتخابات سال ۲۰۱۴ ریاست جمهوری یک فاجعه است

رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: تکرار انتخابات سال ۲۰۱۴ ریاست جمهوری یک فاجعه است.

به گزارش خبرگزاری آوا. عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در کنفرانس آگاهی دهی زنان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: تکرار انتخابات سال ۲۰۱۴ ریاست جمهوری یک فاجعه است و مردم افغانستان توان جبران آن را نخواهند داشت.

عبدالله اظهار داشت: «این بار با تجربه‌های گذشته باید انتخابات افغانستان یک قدم به جلو و آینده بهتر باشد و برگزاری انتخابات در تعیین سرنوشت مردم یک نقطه عطف است. لازمه این برگزاری، انتخابات شفاف و عادلانه است.»

وی با اشاره به گروه طالبان  بیان داشت: «مجموعه‌هایی هستند که اصلا به انتخابات باور ندارد، فکر می‌کنند از راه جنگ، خشونت و اعمال تروریستی تعیین سرنوشت صورت گیرد و طرف دیگر که اکثریت مردم افغانستان را تشکیل می‌دهد باورمند به این است که تعیین سرنوشت و انتخاب نمایندگان مردم از طریق انتخابات صورت می‌گیرد؛ نباید مایوس شوند و به این نتیجه برسند که هر باری به انتخابات می‌رویم مسائل گذشته است.»

عبدالله تاکید کرد: مساله سلامت افغانستان به برگزاری خوب انتخابات تعلق دارد و این نقطه بسیار واضح و روشن است که راه دیگری برای تعیین سرنوشت موجود نیست.

به گفته وی، ادارات افغانستان از جمله نهادهای دفاعی و امنیتی نباید هیچ نوع مداخله به نفع یک نامزد و علیه نامزد دیگر داشته باشند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان با اشاره به تعویق انتخابات شورای ولایتی و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی گفت: «ما آرزوی برگزاری انتخابات شورای ولایتی، شورای ولسوالی و انتخابات پارلمانی و لایت غزنی را در ۶ میزان داشتیم، اما بعد از مشوره‌ها و بررسی کمیسیون مستقل انتخابات به این نتیجه رسیدیم که در شرایط فعلی افغانستان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری محدود است.»

کلیدواژه