بازدید هیأت علمی افغانستان از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران
(last modified Sun, 28 Jul 2019 05:16:57 GMT )
اسد 06, 1398 09:46 Asia/Kabul
  •  بازدید هیأت علمی افغانستان از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران

در بازدید هیأت علمی افغانستان از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران،بر گسترش همکاری های علمی و آموزشی میان دانشگاه های این کشور و دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،«ابوالقاسم مسگرپور طوسی» معاون بین‌الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بازدید هیات علمی افغانستان از این دانشگاه گفت: انتقال تجربیات در گسترش همکاری های مشترک صورت می‌گیرد و در همین راستا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی همکاری مشترک دارد.
معاون بین الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأکید کرد: یک نگاه خوب و مثبت در این دانشگاه نسبت به دانشجویان افغانستانی وجود دارد و دانشجویان این کشور به عنوان افرادی باهوش و با اخلاق شناخته شده اند.
مسگرپور طوسی افزود: زبان مشترک دانشجویان افغانستانی نیز کمک زیادی به پیشرفت آنها در حین تحصیل می کند و لازم است آغاز فعالیت ها با انعقاد یک تفاهم نامه آغاز شود که براساس آن اعضای هیأت علمی دانشگاه های افغانستان در قالب تیم هایی در کارگاه های آموزشی در حوزه های مختلف شرکت کنند.
«سید فرهاد شهید زاده» رئیس عمومی انسجام امور آکادمیک وزارت تحصیلات عالی افغانستان نیز گفت: از نیازهای دانشگاه های افغانستان ایجاد نشریه های بین المللی است بنابراین از دانشگاه صنعتی امیرکبیر درخواست می شود تا دوره های آموزشی برای دانشگاه های افغانستان تدوین کند.

کلیدواژه