اسد 07, 1398 08:07 Asia/Kabul
  • پایان درگیری بین مهاجمان مسلح و نیروهای امنیتی افغانستان در کابل

درگیری بین مهاجمان مسلح و نیروهای امنیتی افغانستان در کابل پایتخت این کشور پایان یافت.

به گزارش رادیو دری،« نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت ،درگیری مهاجمان‌مسلح با نیروهای امنیتی افغان در  مقابل دفتر "امرالله صالح" رئیس اسبق اداره امنیت ملی و رییس جریان سیاسی « روند سبز» افغانستان در کابل پس از حدود شش ساعت درگیری و با کشته شدن چهار مهاجم مسلح پایان یافت.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته است، اما نصرت رحیمی گروه طالبان‌ را در این زمینه متهم کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد،  تروریستان فتنه‎گر و دشمنان افغانستان در ادامۀ جنایات خود امروز با انجام حملۀ تروریستی در یکی از نقاط غیرنظامی شهر کابل، شماری از مردم افغانستان را کشتند .

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان گفت، مردم افغانستان امروز شاهد آغاز مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری بودند که نشان‌دهندۀ عزم راسخ این ملت برای خاتمه جنگ و تامین ثبات است و تروریستان و حامیان آنان با انجام این‌گونه حملات هرگز عزم ملت افغانستان را نمی‌توانند تضعیف کنند، بلکه موجب نفرت و انزجار بیشتر خواهند شد.

عصر روز یک شنبه چهار مهاجم مسلح  پس از انفجار یک‌خودروی بمب گذاری شده مقابل دفتر "امرالله صالح" در کابل با نیروهای امنیتی افغانستان درگیر شدند .

امرالله صالح در این حمله بطور سطحی زخمی شد .

وزارت بهداشت و درمان افغانستان شمار کشته های این حمله و انفجار را دو نفر و تعداد زخمی ها را 25  نفر اعلام کرد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است  ۲۸ سپتامبر(۶ مهر) با شرکت ۱۸ نامزد، از جمله "اشرف غنی"، رئیس جمهوری فعلی این کشور، برگزار شود. 

کلیدواژه