امیرعبداللهیان: آمریکا عامل ناامنی و بی‌ثباتی افغانستان است
(last modified Tue, 30 Jul 2019 04:14:26 GMT )
اسد 08, 1398 08:44 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: آمریکا عامل ناامنی و بی‌ثباتی افغانستان است

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین‌الملل با بیان اینکه سیاست‌های نادرست آمریکا، عامل بی‌ثباتی و ناامنی افغانستان است، گفت: آمریکا بدون حضور کشورهای همسایه افغانستان نمی‌تواند بحران‌های موجود را حل کند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری مجلس، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل در دیدار «اینگرید هی‌دن» معاون سیاسی نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در تهران گفت: افغانستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و تهران، ثبات و امنیت افغانستان را ثبات و امنیت خود می‌داند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه کاخ سفید قادر نیست ایران را از کنار ملت و دولت افغانستان جدا کند، افزود: مردم ایران در چهل سال گذشته همواره در کنار مردم افغانستان بوده‌اند و مهاجران افغان در خاک ایران از فرصت‌های شغلی و تحصیلی برخوردارند.

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل گفت: برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر در افغانستان، با وجود مشکلات فراوان آن، گامی درست و در جهت تقویت دموکراسی و روند سیاسی بود؛ در همین راستا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز در موعد مقرر حائز اهمیت است.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: آمریکا نمی‌تواند نقش سازنده ایران را در منطقه نادیده بگیرد و عراق و سوریه مثال‌های خوبی برای نقش‌آفرینی مثبت تهران در منطقه است.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان نیز با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از روند صلح و ایجاد ثبات در افغانستان، افزود: سازمان ملل هم معتقد به همکاری همه طرف‌ها برای ایجاد صلح در افغانستان است.

 

کلیدواژه