استقبال مردم افغانستان از محصولات ایرانی
(last modified 1398-05-11T06:06:07+00:00 )
اسد 11, 1398 10:36 Asia/Kabul
  •  استقبال مردم افغانستان از محصولات ایرانی

رئیس عمومی گمرک افغانستان گفت، بازار پسندی محصولات ایرانی و استقبال مردم افغانستان از آن‌ها موجب رونق بازار این کشور شده است.

«احمد رشاد پوپل» شامگاه پنج شنبه در حاشیه سفر به شهرستان تایباد و بازدید از مرز دوغارون در شمال شرق ایران در گفت و گو با ایرنا افزود: صادرات انواع کالای ایرانی از طریق مرز دوغارون به افغانستان باعث اشتغالزایی خوبی در ولایت‌های مختلف افغانستان شده است.

رئیس عمومی گمرک افغانستان تاکید کرد: برخی از مشکلات اقتصادی افغانستان طی چند سال اخیر از طریق مبادلات مرز و گمرک دوغارون، به حداقل رسیده است.

«رشاد پوپل» با اشاره به هدف خود از سفر به استان خراسان رضوی و مرز دوغارون تصریح کرد: بررسی مشکلات رانندگان دو کشور، افزایش تعاملات در حوزه اقتصادی، واردات، صادرات و ترانزیت کالا و به حداقل رساندن برخی از مشکلات گمرکی میان ایران و افغانستان از مهمترین اهداف این سفر بود.

رئیس عمومی گمرک افغانستان سه شنبه گذشته به منظور دیدار با همتای ایرانی خود و امضای تفاهمنامه تبادل الکترونیکی اطلاعات میان دو کشور در صدر هیأتی وارد ایران شد.

انواع مصالح ساختمانی و فرآورده‌های نفتی مهمترین اقلام صادراتی از گمرک دوغارون به افغانستان است؛ سالانه بیش از یک میلیون تُن انواع کالا به ارزش بیش از یک میلیارد دلار از طریق گمرک دوغارون به افغانستان صادرات می شود.

 

کلیدواژه