اسد 29, 1398 18:30 Asia/Kabul
  • داعش از میان جوان تخاری سرباز می گیرد

شماری از باشنده گان ولسوالی دشت قلعه میگویند، گروه از سلفی ها در این ولسوالی برای داعشیان سرباز گیری میکنند. به گفته آنان ده ها جوان در چند ماه اخیر به گروه داعش یکجا شده اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،ملک تاتار از فرماندهان خیزش های مردمی در ولسوالی های ماورایی کوکچه از پایگاه سازی و سرباز گیری داعش و گروه جندالله در ولسوالی های کنار رود آمو هشدار میدهند.

خلیل اسیر سخنگوی پولیس تخار، از فعالیت گروه ترویستی داعش در این ولایت اظهار بی خبری میکند.

بشیر احمد بشار فعال مدنی از ولسوالی دشت قلعه تخار میگوید که از مدتی زیادی به اینسو گروه سلفی ها در این ولسوالی فعالیت داشتند که اکنون به گروه داعش سرباز گیری میکنند.

به گفته آقای بشار گروه سلفی ها چندین مرکز آموزشی در این ولسوالی دارند،که شماری زیادی از جوانان را آموزش های دینی میدهند و از میان همین جوانان شماری را به گروه داعش در ولایت جلال آباد فرستاده اند.

به گفته آقای بشار در بسیاری اوقات گروه های سلفی در اطراف این ولسوالی از طریق بلند گو ها پیام های مربوط به داعشیان را پخش میکنند و مردم را برا پیوستن به این گروه تشویق دارند. 

او میگوید دست کم 60 جوان تا هنوز از این ولسوالی به داعش، در جلال آباد یکجا شده اند.

ولسوالی دشت قلعه در ولایت تخار مرکز فعالیت سلفیه در این ولایت به شمار می رود که این گروه اخیراً به قول مردم، فعالیت را برای گروه ترویستی داعش آغاز کرده اند.

حامد یکی از شهروندان ولسوالی دشت قلعه میگوید شماری زیادی از جوانان میان سن 16 تا 30 سال با داعش یکجا شده اند و اکنون در جلال آباد مصروف آموزش های نظامی و در نبرد علیه نیروهای امنیتی قرار دارند.

او گفت اکثر این جوانان از مدارس گروه سلفی ها از ولسوالی دشت قلعه با داعش یکجا شده اند.

کلیدواژه