سقوط احتمالی ولایت فراه به دست طالبان
(last modified 1398-05-30T10:41:34+00:00 )
اسد 30, 1398 15:11 Asia/Kabul

نمایندگان مردم در شورای ولایتی از سقوط احتمالی ولایت فراه به دست طالبان هشدار داده تاکید کردند: طالبان شب گذشته از 2 جهت غرب و شمال خود را به نزدیکی های فرماندهی پولیس این ولایت رسانده و با نیروهای دولتی درگیر شدند.

«شاه محمود نعیمی» سرپرست شورای ولایتی فراه در گفت و گو با رادیودری حضور و فعالیت نظامی طالبان را در مرکز شهر فراه تایید کرد و گفت: اوضاع امنیتی ولایت و به خصوص شهر فراه در وخیم ترین حالت ممکن در سال‌های گذشته قرار دارد.

عضو شورای ولایتی فراه ضمن ابراز نگرانی از حضور و فعالیت نظامی طالبان در بیشترین مناطق فراه تاکید کرد:  شب گذشته طالبان مسلح در 400متری مقر فرماندهی پولیس واقع در شهر فراه ایست بازرسی و چک پاینت ایجاد کرده بودند و هر روز نسبت به روز قبل اوضاع امنیتی بدتر می شود.

نماینده مردم فراه در شورای ولایتی  با بیان اینکه کمبود نیروهای امنیتی و نبود تجهیزاتی کافی، مهمترین موضوعاتی است که توان مقابله با گروه های تروریستی را از نیروهای امنیتی گرفته، تصریح کرد: همین بی باوری باعث شده که شماری از شهروندان فراه خانه هایشان را ترک کنند و به دلیل حفظ جانشان به ولایت های هرات و قندهار پناه ببرند.

نعیمی با انتقاد از بی توجهی مدیران ارشد امنیتی گفت: “برخی از مسئولان ادارات توجهی به اوضاع جاری در فراه ندارند و اگر این روند ادامه پیدا کند وضعیت بدتری به سراغ این ولایت غربی افغانستان خواهد آمد.

اما «محب‌الله محب»، سخنگوی پولیس فراه با اظهارات مسئولان  شورای ولایتی موافق نیست.

وی ضمن اینکه حضور طالبان مسلح در نزدیکی های فرماندهی پلیس فراه را رد کرد، اما گفت: شب گذشته ولایت فراه، شب سختی را سپری کرده است و طالبان با انجام عملیات های نظامی قصد اخلال امنیت در بخش های مختلف این ولایت را دارند.

این مقام امنیتی در فراه تایید کرد که طالبان با حمله بر پاسگاه‌های حیدرقلی در شهر فراه، 3 تن از نیروهای پولیس را مجروح کردند و از محل متواری شدند.

ولایت فراه در غرب افغانستان پس از آرامش 3 روزه بار دیگر شاهد رویارویی های مسلحانه بین نیروهای دولتی و افراد وابسته به طالبان است.

طالبان به علاوه‌ی حضور نظامی در نواحی شهری، در ولسوالیهای «شیب کوه، بکواه، خاک سفید و گلستان» نیز فعالیت های نظامی دارند.

 جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارم محمدی موجود است.

 

کلیدواژه