سنبله 03, 1398 16:55 Asia/Kabul
  • تاکید سفیر آمریکا در کابل بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر

سفیر آمریکا در کابل بر برگزاری انتخابات آینده این کشور در موعد مقرر تاکید کرد.

به گزارش روز یک شنبه ایرنا، "جان بس" John R. Bass گفت: صلح در صدر اولویت های افغان ها است اما چنانچه مانعی بر سر راه برقراری صلح پیش آید، انتخابات این کشور باید طبق برنامه برگزار شود.

براساس این گزارش، تاکید سفیر آمریکا در کابل بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر در حالی است که به خاطر فشار و درخواست آمریکا به بهانه تامین امنیت، تاکنون دو بار زمان برگزاری انتخابات در افغانستان به تعویق افتاده است.

سفیر آمریکا در افغانستان  همچنین گفت: اگر گروه طالبان خواستار خروج نیروهای خارجی از افغانستان است باید تضمین دهد که تهدیدی از جانب این گروه منافع کشورهای خارجی از جمله آمریکا را تهدید نخواهد کرد.

این در حالیست که "سهیل شاهین"، سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر اخیرا تهدید کرده بود، اگردولت جدید افغانستان بدون گروه طالبان تشکیل شود این گروه به جنگ و درگیری در این کشور ادامه می دهد.

نمایندگان گروه طالبان و  آمریکا تاکنون هشت دوره در قطرمذاکره کردند اما این گروه حاضر نشده بطور مستقیم با دولت افغانستان برای پایان جنگ و رسیدن صلح در این کشور مذاکره کند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در تاریخ ۲۸ سپتامبر/6میزان با شرکت ۱۸ نامزد، از جمله "اشرف غنی"، رئیس جمهوری فعلی و عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی این کشور، برگزار شود. 

کلیدواژه