میزان 12, 1395 08:21 Asia/Kabul
  • اعتراض مجلس نمایندگان افغانستان به  حملات هوایی آمریکا

مجلس نمایندگان افغانستان به حملات هوایی نظامیان خارجی علیه غیر نظامیان اعتراض و خواهان معرفی عاملان آن به دادستانی شدند .

مجلس نمایندگان افغانستان در نشست علنی فوق العاده روزگذشته حمله هوایی امریکا علیه غیرنظامیان در شهرستان "اچین " ولایت ننگرهار و نیروهای ارتش در شهرستان " بالابلوک " ولایت" فراه " را ضایعه و مصیبت دانستند.

به گزارش ایرنا،حمله هوائی چهارشنبه گذشته نظامیان آمریکائی به شهرستان "اچین " به کشته شدن 15 غیرنظامی انجامید و 6 نیروی امنیتی افغانستان نیز روزشنبه در حمله هوائی آمریکا به ولایت"فراه " جان خود را از دست دادند.

مولوی عبدالرحمان رحمانی " نماینده مردم بلخ " در مجلس گفت که متاسفانه هواپیماهای امریکا - دائم غیرنظامیان و نیروهای امنیتی افغان را هدف حمله قرار داده و آنان را به قتل می رسانند .

لیما ولی حکیمی " نماینده مردم ننگرهار" در مجلس افغانستان نیز حمله هوائی نیروهای آمریکایی به یک منزل مسکونی در شهرستان اچین " را غیرقابل قبول خواند و از دولت این کشور خواست که عاملان این حمله را به مراجع قانونی معرفی کند تا از تکرار این فجایع جلوگیری شود.

عثمانی فراهی " نماینده مردم فراه " در مجلس نیز حمله هواپیمای خارجی به مواضع نیروهای ارتش را فاجعه خواند و از دولت افغانستان انتقاد کرد که چرا به این گونه موارد که بارها اتفاق افتاده رسیدگی نمی کند .

 

 

 

کلیدواژه