سنبله 13, 1398 09:16 Asia/Kabul
  • ۱۰ عضو پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان به زندان منتقل شدند

پس از حکم دادگاه ابتدایی دادگاه مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری مبنی به پنج سال زندان برای ۱۰ عضو پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی، آنان به زندان منتقل شدند.

به گزارش فارس، این دادگاه گلاجان عبدالبدیع صیاد، رییس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات، وسیمه بادغیسی، معاذالله دولتی، رفیع‌الله بیدار، عبدالقادر قریشی، حفیظ‌الله هاشمی و ملیحه حسن عضو پیشین کمیسیون انتخابات، عبدالعزیز آریایی، رییس پیشین کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی و حمیرا حقمل و عبدالبصیر فایز عضو پیشین کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی را در رابطه به اتهام «تغییر فورم‌های ثبت نتایج ولایت کنر» هرکدام را به پنج سال حبس تنفیذی محکوم کرد.

اما احمدشاه زمان‌زی، رییس پیشین دارالانشا و سید ابراهیم سادات، رییس پیشین تکنولوژی اطلاعاتی کمیسیون انتخابات از سوی دادگاه در ارتباط به این پرونده تبرئه شدند.

نخستین جلسه‌ی دادگاه این اعضا روز دوشنبه گذشته برگزار شد و در نهایت حوالی ساعت ۳:۵۰ دقیقه‌ی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه قاضی حکم دادگاه را اعلام کرد.

تمامی ده عضو که به حبس تنفیذی محکوم شده‌اند، ادعاهای مطرح شده علیه‌شان را نپذیرفته و در جلسه‌ی دادگاه از خود دفاع کردند.

کلیدواژه