سنبله 13, 1398 17:31 Asia/Kabul

مسئولان امنیتی در ولایت فراه از وارد شدن تلفات سنگینی به مخالفان مسلح دولت در بخش هایی از این ولایت خبر داده و تاکید کرده اند: دشمنان صلح و آرامش مردم افغانستان نمی توانند در روند انتخابات اخلال ایجاد کنند.

محل های درگیری در مرکز فراه، مناطق شورآباد و قلعه زمان بوده است؛ که بر علاوه آن یک مقر تجمع طالبان در ولسوالی پشتکوه نیز هدف حملات هوایی قرار گرفته است.

«محب الله محب« سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت فراه در گفت و گو با رادیودری این عملیات ها را در بهبود اوضاع امنیتی این ولایت موثر دانست و گفت: در حملات نیروهای مشترک امنیتی بر مواضع گروه طالبان در ۲ منطقه ولایت فراه، ۱۷ تن از افراد وابسته به این گروه کشته و ۴ تنشان دیگر شان نیز زخم برداشتند.

این مقام امنیتی در ولایت فراه با بیان اینکه پلیس با همکاری سایر نیروهای امنیتی، مرکز شهر و ولسوالی پشتکوه را با انجام عملیات نظامی پاکسازی کرده اند، خاطرنشان کرد: گروه های متعددی متشکل از افراد طالبان قصد انجام حمله بر پاسگاه‌های قلعه زمان و شورآباد در حومه شهر فراه را داشتند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شده و متحمل تلفات و خسارات سنگینی شدند.

محب با بیان اینکه ۹ تن در این رویداد کشته شدند که همگی از قوای راز محمد زرقاوی یک فرمانده محلی طالبان بودند، تصریح کرد: از مدتی به اینسو طالبان مسلح با حضور و تجمع در بخش هایی از ولسوالی پشتکوه منطقه را ناامن کرده و مشکلات امنیتی را برای مردم بوجود آورده بودند که در یک عملیات هوایی ضرباتی بر آنان وارد شده است.

سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت فراه راه اندازی این عملیات های پاکسازی در مناطق مختلف ولایت فراه را پیش زمینه خوبی برای ایجاد فضای مناسب و امن برای برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان دانست و گفت: مردم این ولایت می توانند با خیالی آسوده به مراکز رای دهی حضور پیدا کنند.

وی از آمادگی های پلیس در تامین امنیت مراکز اخذ رای خبر داد و تصریح کرد: مرکز شهر و شماری از ولسوالی های ولایت فراه آماده برگزاری اتنخابات می باشند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه