اذعان آمریکا به کشتار 30 غیرنظامی در ولایت "ننگرهار" افغانستان
(last modified 1398-06-30T05:20:25+00:00 )
سنبله 30, 1398 09:50 Asia/Kabul
  • اذعان آمریکا به کشتار 30 غیرنظامی در ولایت

ارتش آمریکا روز جمعه در بیانیه ای اذعان کرد، در حمله پهپادی اخیر این کشور به ولایت ننگرهار در شرق افغانستان بیش از 30 غیرنظامی افغان کشته شده‌اند.

به گزارش ایرنا، ارتش آمریکا در این بیانیه مدعی شد حمله پهپادی روز پنجشنبه این کشور به منطقه "وزیر تانگی" در شهرستان "خوگیانی" ولایت ننگرهار با هدف نابود کردن مقرهای عناصر گروه تروریستی داعش صورت گرفته اما به اشتباه غیرنظامیان هدف قرار داده شده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به کشته شدن غیرنظامیان افغان در نتیجۀ عملیات هوایی نیروهای خارجی در ننگرهار، ضمن محکوم کردن این حمله، تصریح کرد وارد شدن تلفات بر غیرنظامیان در ننگرهار قابل قبول نیست.

جنگنده ها و نظامیان تروریست آمریکایی در ماه های اخیر بارها مردم مظلوم افغانستان را هدف قرار داده‌اند.

بر اساس پیمان امنیتی آمریکا و  افغانستان، واشنگتن متعهد شده است از حمله به مناطق مسکونی این کشور خودداری کند اما نه تنها واشنگتن به آن پایبند نیست بلکه حاکمیت ملی افغانستان را نیز نقض می کند.

آمریکا در حال حاضر حدود پانزده هزار نیرو در افغانستان دارد.

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش بردند اما از آن زمان تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان رشد چشمگیری داشته است.

مقامات و مردم افغانستان بارها از ادامه حضور نظامیان خارجی به فرماندهی آمریکا در آن کشور انتقاد کرده و خروج آمریکایی ها را از افغانستان  خواستار هستند.

کلیدواژه