میزان 03, 1398 15:35 Asia/Kabul

مقام های محلی در غرب افغانستان از تدابیر و تمهیدات ویژه ی امنیتی در بخش های مختلف ولایت های هرات، بادغیس، غور و فراه خبر داده تاکید کردند: انتخابات ریاست جمهوری در فضای امن برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، فرماندهان پلیس در این ولایت ها با برگزاری نشست های اضطراری وضعیت امنیتی در ولسوالی ها و روستاهای غرب افغانستان را بررسی کرده و مناطق آسیب پذیر را زیر پوشش امنیتی ویژه قرار دادند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات با بیان اینکه این ولایت از امنیت خوبی برخوردار است اما گفت: کمیسیون انتخابات هرات اعلام کرده که برخی مناطق در شمال و شرق ولایت هرات در معرض تهدید مخالفان مسلح دولت است و باید به منظور تامین امنیت این مناطق نیرو و تجهیزات کافی در نظر گرفته شود.

فرهاد با اشاره بر اینکه نیروهای امنیتی در تمامی مراکز اخذ رای حضور پیدا کرده و با تهدیدات احتمالی برخورد خواهند کرد، افزود: صدها تن از نیروهای امنیتی و دفاعی در کمرهای بندهای امنیتی شهر و مراکز رای دهی جابجا شده و مردم می توانند با خیالی آسوده به منظور اشتراک در پروسه انتخابات به این محل ها حضور پیدا کنند.

در همین حال مسئولان امنیتی در ولایت فراه هم از توظیف بیش از ۱۰۰۰ تن از نیروهای امنیتی و دفاعی در محل های رای دهی خبر داده و گفته اند: تدابیر امنیتی در همه بخش ها روی دست است و جای هیچ نگراین نیست.

محب الله محب سخنگوی پلیس فراه به رادیودری گفت: اگرچه این ولایت غربی افغانستان یکی از نا امن ترین مناطق کشور محسوب میشود اما اخیرا و پس از راه اندازی عملیات های نظامی امنیت در شمار زیادی از ولسوالی ها و روستاهای فراه تامین شده است.

این مقام امنیتی فراه با بیان اینکه با جابجایی نیروها و اکمال تجهیزات نظامی در ولسوالی‌های فراه، تلاش شده تا امنیت روزهای برگزاری انتخابات بیشتر از هر زمان دیگری تأمین شود، اظهار داشت: هم اکنون نیروهای امنیتی در اناردره سرگرم نبرد با طالبان هستند و این عملیات نظامی تا سرکوب کامل افراد وابسته به گروه های مخالف مسلح دولت ادامه خواهد داشت.

از ولایت غور هم گزارش ها حاکی از تب و تلاش های نیروهای امنیتی به منظور تامین امنیت روز انتخابات می باشد.

نیروهای امنیتی بیشتری به محل هایی فرستاده شدند که احتمال حضور مخالفان مسلح دولت در آنجاها بیشتر بوده است.

عبدالحی خطیببی سخنگوی والی غور در گفت و گو با رادیودری گروه های مسلح مخالف دولت را در بر هم زدن ثبات او امنیت انتخابات ناتوان خواند و گفت: تدابیر ویژه امنیتی از سوی شورای نظامی ولایت غور روی دست است و ولسوالی های مختلف ولایت غور آماده برگزاری انتخابات می باشند.

ولایت بادغیس در شمالغرب افغانستان هم که از یک هفته گذشته تا کنون شاهد نبردهای سنگینی بین نیروهای دولتی و افراد گروه طالبان بوده است این روزها آرامش نسبی در آ حاکم است و زمینه برای برگزاری انتخابات ششم میزان آماده میشود.

والی بادغیس در جمع نمایندگان مردم از ولسوالی های بالامرغاب، قادس و مقر با تاکید بر اینکه به مخالفان مسلح دولت اجازه فعالیت های تخریبی را نخواهد داد، گفت: مردم باید برای تعیین زعیم ملی شان در روز انتخابات رای بدهند و در سرنوشت شان سهیم شوند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه