میزان 06, 1398 15:35 Asia/Kabul
  •   تمدید مهلت رای گیری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان در یک نشست خبری اعلام از تمدید دو ساعته انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آوا، خانم نورستانی گفت که انتخابات ریاست تا ساعت 5 عصر امروز ادامه دارد.
 
رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان روز شنبه گفت: 75 درصد مراکز رای گیری که چهار هزار و چهل و یک مرکز رای گیری را در برمی گیرد، فعال و در حال اخذ رای شرکت کنندگان انتخابات ریاست جمهوری هستند .

این درحالی است که قبل از این، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان مراکز فعال رای گیری را حدود پنج هزار مرکز اعلام کرده بود.

به گفته اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان، تماس این کمیسیون با برخی مراکز رای گیری در ولایات تخار، قندوز، بدخشان و بغلان به علت جنگ قطع شده است .

«نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت داخله افغانستان اعلام کرد، ناامنی های امروز در جریان انتخابات ریاست جمهوری، سبب مختل شدن روند رای گیری نشده و رای دهی شهروندان افغان همچنان ادامه دارد.

ناظران کمیسیون حقوق بشر افغانستان هم اعلام کردند، مراکز رای گیری در ولایات  قندوز، ننگرهار، بدخشان، قندهار، بامیان، هلمند، کنر، کابل، غور، لغمان و فاریاب هدف انفجار یا حملات خمپاره ای قرار گرفت، اما هنوز آماری از تلفات و مجروحان این حملات اعلام نشده است.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از صبح امروز شنبه با رقابت 13 نامزد از جمله « محمد اشرف غنی »و «عبدالله  عبدالله»  رییس جمهوری و رییس اجرایی دولت وحدت ملی این کشور آغاز شده و تا بعداز ظهر ادامه دارد .

کلیدواژه