میزان 16, 1398 09:53 Asia/Kabul
  • ورود روزانه بیش از 2 هزار زائر افغانستانی اربعین به ایران

روزانه بیش از 2 هزار زائر افغانستانی برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در کشور عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران می‌شوند.

به گزارش ایرنا، «حسین شرافتی‌ راد» مدیرکل امنیتی - انتظامی استانداری خراسان رضوی روز دوشنبه در حاشیه سفر به مرز دوغارون Dogharoon در شمال شرق ایران و بازدید از موکب‌های مستقر در این گذرگاه رسمی گفت: با ورود روزانه بیش از 2 هزار زائر افغانستانی به ایران، پیش‌بینی می‌شود، بیش از 45 هزار افغانستانی به قصد سفر به عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران شوند.

"شرافتی‌ راد" افزود: زیرساخت‌های لازم برای عبور آسان و بدون دغدغه زائران کربلا در مرز دوغارون فراهم و تمام امکانات و ظرفیت‌های شهرستان تایباد برای رفاه این زائران به کار گرفته شده است.

34 هزار نفر از اتباع کشور افغانستان سال گذشته از طریق مرز دوغارون برای شرکت در مراسم عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر (سپتامبر و اُکتبر) وارد ایران شدند.

شمار زیادی از مسلمانان و پیروان ادیان الهی دیگر، از چند روز مانده به اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان، با پیاده روی مسیر حدود 80 کیلومتری از شهر نجف تا کربلا، خود را به مرقد مطهر ایشان در جنوب عراق می‌رسانند.

20 صفر 1441 هجری قمری (27 میزان 1398)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است.

کلیدواژه