میزان 21, 1398 13:00 Asia/Kabul
  • وزیر بهداشت ایران: به زوار اربعین افغانستانی خدمات پزشکی ارائه می‌شود

وزیر بهداشت ایران با بیان این که شاهد ورود 90 هزار زوار اربعین و پاکستانی به ایران هستیم، گفت: به زوار اربعین افغانستان خدمات پزشکی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، ،« سعید نمکی» وزیر بهداشت ایران در نشست خبری تشریح شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نشست‌های منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت را به عنوان میزبان برگزار خواهیم کرد، این نشست در کوتاه‌ترین زمان و با تلاش بی‌وقفه برگزار خواهد شد.

وزیر بهداشت ایران تصریح کرد: از چند ماه قبل برنامه‌ریزی ما برای اربعین آغاز شد و تاکنون تنها دو مورد فوتی داشته‌ایم، شاهد ورود ۹۰۰۰۰ زائر از مرزهای افغانستان و پاکستان هستیم و باید ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این افراد نیز مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین پایش سلامت بهداشت محیط همواره مورد تأکید است. حدود ۱۱۰۰ آمبولانس در کشور عراق استقرار یافته است. تمامی بیمارستان‌های مرزی مجهز به تمام امکانات درمانی و امکانات آزمایشگاهی هستند و به دلیل ترافیک شدید در روزهای اخیر بیماران به وسیله بالگرد به مناطق درمانی انتقال یافتند.

نمکی ادامه داد: در رابطه با تولید دارو و صادرات آمادگی داریم با این کشورهای حاضر رایزنی انجام دهیم. چندی پیش با کشور عراق و پاکستان رایزنی‌های صورت گرفته است و داروهای بیولوژیک ما به کشورهای مختلف در حال صادرات است، باید قدرت کیفیت داروهای ما افزایش پیدا کند تا بتوانیم با سایر رقبا به رقابت بپردازیم، قیمت داروهای تولید داخل ما بسیار پایین‌تر از کشورهای دیگر است اما بازاریابی در این حوزه دشوار است اما تلاش خود را به کار گرفتیم.

کلیدواژه