عقرب 02, 1398 12:20 Asia/Kabul
  • پایان روند انتقال اطلاعات به سرور مرکزی/ مجموع آرای بایومتریک شده کمتر از 2 میلیون است

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که مجموع آرای‌‌ بایومتریک شده، به کمتر از دو میلیون رای می‌رسد و روند انتقال اطلاعات از دستگاه‌های بایومتریک به بانک مرکزی اطلاعات این کمیسیون پایان یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که مجموع آرای‌‌ بایومتریک شده، به کمتر از دو میلیون رای می‌رسد و روند انتقال اطلاعات از دستگاه‌های بایومتریک به بانک مرکزی اطلاعات این کمیسیون، پایان یافته است.

سرانجام پس از سه روز تاخیر و جنجال در کمیسیون مستقل انتخابات بر سر چگونگی ورود نظامیان به ساختمان دیجیتال سنتر، روز چهارشنبه اول عقرب این کمیسیون می‌گوید که روند انتقال اطلاعات از دستگاه‌های بایومتریک به بانک مرکزی اطلاعات این نهاد پایان یافته است.

مسوولان در این کمیسیون می‌گویند که اطلاعات دستگاه‌های قرنطینه شده نیز به بانک مرکزی اطلاعات انتقال یافته و مجموع رای‌‌های بایومتریک شده، به بیش از یک و نه میلیون می‌رسد.

رحیمه‌ ظریفی، بازرس کمیسیون مستقل انتخابات مجموع رای‌های بایومتریک شده را یک میلیون ۹۳۲ هزار رای اعلام کرد.

به گفته‌ مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات پس از این روند، تسویه رای‌های بایومتریک شده آغاز می‌شود و حدود سه روز را در برخواهد گرفت.

رحیمه ظریفی گفت که آرای‌ تکراری، رای‌هایی که پیش از ساعت هفت و بعد از ساعت پنج روز انتخابات، استفاده شده باشند، باطل خواهد شد.

شماری از ناظران دسته‌های انتخاباتی اما از کمیسیون می‌خواهد که شفافیت کامل را تامین کند.

از طرفی دیگر هم داوود سلطان زوی، ناظر دسته‌ انتخاباتی دولت‌ساز تاکید دارد که کمیسیون هرچه زودتر نتیجه‌ ابتدایی را اعلام کند.

کلیدواژه