عقرب 06, 1398 17:21 Asia/Kabul
  • طرح هفت مرحله ای رییس جمهور افغانستان برای صلح
    طرح هفت مرحله ای رییس جمهور افغانستان برای صلح

رییس جمهور افغانستان از طرح هفت مرحله ای برای اجرای روند صلح خبرداد که مهمترین بخش آن خروج نظامیان آمریکایی از آن کشور است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل ، براساس اسنادی که در اختیار رسانه های معتبر افغانستان قرار گرفته «محمد اشرف غنی» برای رسیدن به صلح، طرح هفت مرحله ای را تدوین کرده  که خروج نظامیان آمریکایی ، آغاز گفتگوها با طالبان و برقراری آتش بس مهمترین مراحل آن است .

چگونگی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان ، آغاز گفتگوهای هیات پانزده نفری این کشور با طالبان ، برقراری آتش بس ، اطمینان یافتن کابل از مبارزه صادقانه پاکستان باگروه های تروریستی ، مذاکره درباره روند صلح افغانستان با کشورهای منطقه ، همسایه و جهان اسلام ، تقویت ساختارهای سیاسی و امنیتی افغانستان و رسیدگی به مشکلات مردم در سراسر این کشور ، طرح هفت مرحله ای رییس جمهور افغانستان برای صلح را تشکیل می دهد.

هر چند ریاست جمهوری افغانستان تاکنون به طور رسمی این طرح را اعلام نکرده است اما «صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری اعلام کرد کابل  کوتاه‌ ترین راه را برای روندی که نتیجه می ‌دهد دنبال می کند  .

طرح رییس جمهور افغانستان برای صلح در حالی رسانه ای شده است که «زلمی خلیل زاد» نماینده آمریکا در امور افغانستان نیز در کابل به سرمی برد و مشغول دیدار و گفتگو برای از سرگیری مذاکرات شکست خورده آمریکا با طالبان است .

کلیدواژه