اسد 22, 1400 10:10 Asia/Kabul
  • جلوه های زیبای حسینی (ع ) در کابل و دیگر شهرهای افغانستان
    جلوه های زیبای حسینی (ع ) در کابل و دیگر شهرهای افغانستان

کابل (پایتخت افغانستان) و دیگر شهرهای این کشور، همزمان با فرارسیدن ایام محرم شاهد جلوه های زیبایی از عشق به امام حسین ( ع ) است.

به گزارش رادیو دری ، مردم افغانستان در چندین بخش کابل  پرچم های سرخ و سبز با نوشته های یا اباعبدالله الحسین علیه السلام بر منازل خود نصب کردند و این شور حسینی را در خیابان های پایتخت افغانستان  می توان مشاهده کرد .

در مساجد و تکایای پایتخت بویژه غرب کابل با رعایت اصول بهداشتی،  شاهد حضور جوانان و نوجوانان افغان هستیم که در عزای شهدای کربلا مراسم نوحه‌خوانی و عزاداری برگزار کردند.

کاربران فضای اجتماعی نیزبا راه اندازی کمپینی خواستار توزیع نذورات در بین آوارگان جنگ که این روزها به طور  گسترده در معابر و مناطق مختلف  پایتخت حضور دارند شده اند.

بر اساس این گزارش مردم افغانستان که روزهای سختی را هم اکنون ناشی از جنگ و درگیریها سپری می کنند ، عزاداری برای سید الشهداء علیه السلام را وظیفه ای بدون وقفه می دانند.

آئین عزاداری سرور و سالار شهیدان از نخستین روز ماه محرم در شهرهای مختلف افغانستان با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع ) آغاز شده است   .

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان هم در دیدار با اعضای شورای علمای شیعه و کمیسیون هماهنگی امنیتی مراسم ماه محرم،  ضمن تاکید بر الگو گیری از عاشورای حسینی (ع) گفت: پیام عاشورا پیام آزادی، عزت، سربلندی و نپذیرفتن ذلت است و امروز پیام‌های عاشورا برای مردم افغانستان اهمیت زیادی دارد.

 امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان که در دهم محرم سال 61 هجری قمری در کربلا به شهادت رسیدند، با فداکاری بی نظیر خویش در آوردگاه کربلا، درس آزادگی و عزت را به همه جهانیان آموختند. 

کلیدواژه