جدی 27, 1400 15:53 Asia/Kabul
  • برگزاری نمایشگاه خیابانی کتاب در ولایت هرات
    برگزاری نمایشگاه خیابانی کتاب در ولایت هرات

گروهی از ناشران با هدف افزایش میزان مطالعه در میان شهروندان هرات، اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب خیابانی کردند.

به گزارش رادیودری، به دنبال تحولات سیاسی اخیر در افغانستان، فروشندگان کتاب در هرات اعلام کردند که تمایل به خرید کتاب  در این ولایت به دلیل مشکلات اقتصادی برای مردم کاهش یافته است، اما به تازگی گروهی از ناشران با هدف افزایش میزان مطالعه در میان شهروندان هرات، اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب کردند.

«واسع جامی» از ناشران باسابقه در هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: حکومت گذشته تاحدودی توانسته بود برای حمایت از فروشندگان کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه گام بردارد اما به دنبال قدرت گرفتن طالبان و مسدود شدن دارایی‌های این کشور از سوی آمریکا، بیکاری افزایش یافته و علاقمندان کتاب تمایل کمتری به خرید دارند. 

وی افزود: جمعی از ناشران کتاب تصمیم گرفتند تا با برگزاری نمایشگاه خیابانی کتاب برای افزایش میزان مطالعه گامی بردارند که از سه ماه گذشته تاکنون با استقبال خوب دانشجویان، دانش اموزان و دیگر شهروندان هرات رو به شده است.

Image Caption

جامع تصریح کرد: دراین نمایشگاه صدها عنوان کتاب با ارزانترین قیمت در اختیار خریداران کتاب گذاشته شده است.

بشیر احمد از بازدیدکنندگان این نمایشگاه در این باره گفت: با اینکه از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار نیست اما با ایجاد نمایشگاه خیابانی که تمام کتاب‌ها در ان با نازلترین قیمت به فروش می‌رسد، علاقه به خرید کتاب افزایش یافته است.

در نمایشگاه خیابانی هرات صدها عنوان کتاب در بخش های حقوقی، اقتصادی، روانشناسی، انگیزشی و علوم اسلامی با ارزانترین قیمت برای علاقه مندان به کتاب به فروش گذاشته شده است. 

کاهش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در ولایت تخار

کلیدواژه