دلو 13, 1400 09:01 Asia/Kabul
  • ارسال پرونده ثبت جهانی همدان و هگمتانه به یونسکو
    ارسال پرونده ثبت جهانی همدان و هگمتانه به یونسکو

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ارسال پرونده منظر شهری‌تاریخی همدان و هگمتانه، برای ثبت در فهرست جهانی یونسکو خبر داد.

به‌ گزارش  اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی،  " علی دارابی "  قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران  گفت: پرونده ثبت جهانی منظر شهری‌تاریخی همدان تاریخ این شهر  از دوره باستان تا دوره معاصر را روایت می‌کند و پهنه‌ای گسترده از محدوده محوطه باستانی هگمتانه تا خیابان‌ها و میادین معاصر این کهن شهر تاریخی ایرانی‌اسلامی را در بر می‌گیرد.

"دارابی " افزود :   توافقات قطعی برای ارسال پرونده میراث جهانی منظر شهری‌تاریخی همدان به یونسکو در سال ۱۴۰۱ به انجام رسید و کارگروه‌ها و کمیته‌های اجرایی و میدانی برای پیشبرد مطالعات مرتبط با پرونده ثبت جهانی این اثر شروع به فعالیت کرده‌اند. 

"علیرضا قاسمی فرزاد "  استاندار همدان  نیز گفت: در استان همدان، یک‌هزار و 800 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری وجود دارد که هرکدام از آن‌ها غنای فرهنگی و تاریخی لازم خود را دارد که به عنوان نمونه  غار " علیصدر " به عنوان بزرگ‌ترین غار آبی دنیا، یکی از شگفتی‌های جهان است که بی‌نظیر است.

ثبت آرامگاه شیخ احمد جام در فهرست میراث جهانی یونسکو

کلیدواژه