میزان 09, 1403 18:25 Asia/Kabul

رییس شورای علمای شیعه هرات ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان گفت صهیونیست ها امروز هم بین مسلمانان و هم بین غیرمسلمانان منفور هستند و با ترور سید مقاومت، خود را به پرتگاه سقوط نزدیکتر کردند.

حجت الاسلام محمد اسماعیل احمدی رییس شورای علمای شیعه هرات درگفت وگو با خبرنگار رادیو دری ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به محضر امام زمان (عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری و همه آزادیخواهان جهان گفت: یقیناً صهیونیست‌ها با جنایتی که مرتکب شدند ذات خبیث و خوی وحشی خود را به دنیا به نمایش گذاشتند و شاید درهیچ برهه ای صهیونیست‌های پلید این قدرمنفور مردم دنیا نبودند.

حجت الاسلام احمدی افزود: صهیونیست‌ها اگر قبلا فقط در نزد مسلمانان منفور بودند اما امروز چهره پلید آنان مورد غضب کل مردم دنیا است زیرا آنها (صهیونیست ها) موجوداتی هستند که به هیچ قانونی پایبند نیستند و از همه خطوط قرمز عبور کرده اند.

وی افزود: صهیونیست‌ها در واقع با ترور سید عزیز ما خود را به پرتگاه سقوط و نابودی نزدیکتر کردند و جای هیچ شک و شبهه ای نیست که آمریکای جنایتکار از صهیونیست‌ها حمایت می کند و این ترورها با چراغ سبز آمریکا انجام می گیرد.

رییس شورای علمای شیعه هرات در ادامه گفت: صهیونیست‌ها در ابعاد نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی مورد حمایت آمریکایی ها هستند و به جرات می توان گفت که صهیونیست‌ها سگ دست آموز آمریکایی ها هستند. خصوصا در ترور سید مقاومت دست آشکار آمریکایی ها مشهود است چون نتانیاهوی خبیث و جنایتکار از خاک آمریکا دستور ترور را صادر کرد.

حجت الاسلام احمدی گفت: شهادت سید عزیز در جان نیروهای مقاومت و مردان مردی که قصد آنها مقابله با ظالم و مستکبر و حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین است روح تازه ای خواهد دمید و او با این شهادت مزد چهل سال مجاهدت خویش را گرفت.

وی در ادامه گفت: قطعا اسراییل در آینده نزدیک ضربات محکمتری از جبهه مقاومت خواهد خورد که ان شاءالله این ضربات باعث نابودی اسراییل خواهد شد و به حول و قوه الهی با مجاهدت مجاهدان ما در آینده نزدیک غده سرطانی به نام اسراییل نخواهیم داشت، دنیا رنگ صلح و صفا به خودش خواهد دید و ان شاءالله زمینه ظهور مولایمان امام زمان (عج) فراهم خواهد شد.

رییس شورای علمای شیعه هرات در پایان گفت: این شهادت برای سیدحسن نصرالله یک مقام است و جای تبریک دارد. گرچه ما از فقدان او غمگین هستیم اما این حزن ما راخسته و ناامید نمی کند. کسانی که در این مسیر حرکت می کنند ناامید نمی شوند بلکه با قوت و قدرت و با امید حرکت می کنند و ان شاءالله وعده های الهی نزدیک و آینده متعلق به اسلام و فلسطین است. مستکبرین ذلیل و خوار و منفورهستند و این ذلت و خواری منجربه نابودی آنها خواهد شد.

کارشناس افغانستانی: بر اساس وعده الهی زوال رژیم اسرائیل و هم پیمانانش نزدیک است

کلیدواژه